ایرنا نوشت: «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا از «هیلاری کلینتون» نامزد هم حزبی و وزیر خارجه سابق دولت خود برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که سال 2016 برگزار خواهد شد، حمایت ضمنی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اوباما با توصیف هایی مانند «هوشمند و «کارآموخته» حمایت ضمنی خود را از هیلاری کلینتون در برابر دیگر رقبای وی از حزب دمکرات اعلام کرد.
این خبرگزاری اعلام کرده که اوباما در مصاحبه با نشریه پولتیکو تاکید کرده که دلیل رفتارها و مواضع محتاطانه هیلاری کلینتون هوشمندی و آگاهی از مسائل است.
کلینتون سال 2008 در اولین دور رقابت های انتخاباتی درون حزبی در برابر اوباما متحمل شکست شد و نتوانست نامزد نهایی حزب دموکرات شود.
کارشناسان قبل از این پیش بینی کرده بودند که حمایت احتمالی اوباما می تواند جایگاه انتخاباتی وزیر خارجه سابق آمریکا را که از طرف برنی سندرز دیگر نامزد دموکرات ها تهدید می شود، بین طرفداران این حزب تقویت کند.
مقامات کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بوند که اوباما پس از بررسی های نهایی نظر خود را درباره حمایت قطعی از یک نامزد اعلام خواهد کرد.
در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در ررقابت های دورن حزبی و کسب عنوان نامزد نهایی این حزب و سپس موفقیت در راهیابی به کاخ سفید، نخستین رییس جمهوری زن آمریکا خواهد شد.
از سوی دیگر جمهوریخواهان نیز در صددند به دوره هشت ساله حاکمیت دمکرات ها در کاخ سفید پایان دهند و اصلی ترین نامزد آنان دونالد ترامپ سرمایه دار بزرگ نیویورکی است که به بیان اظهارات و مواضع جنجال برانگیر شهرت دارد و کارشناسان معتقدند در صورت ثابت ماندن شرایط کنونی وی نمی تواند شانس زیادی در انتخابات 2016 داشته باشد.
پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هیجدهم آبان 95 برابر هشتم نوامبر 2016 برای انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهور آن کشور برگزار می شود.
رییس جمهور آمریکا برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شود و می تواند برای دو دوره در انتخابات نامزد شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =