تولید سالانه 74 تن قارچ خوراکی در شهرستان سلطانیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه از تولید سالانه 74 تن قارچ دکمه ای و صدفی در این شهرستان خبرداد.وی اضافه کرد در حال حاضر 9 کارگاه پرورش قارچ در این شهرستان به تولید قارچ اشتغال دارند.

به گزارش خبرآنلاین وی تصریح کرد: هشت کارگاه پرورش قارچ در شهرستان سلطانیه در زمینه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت داشته و یک کارگاه نیز قارچ صدفی تولید می‌کند.

مصری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار کارگاه تولید و پرورش قارچ در سلطانیه مراحل اخذ پروانه و تکمیل سالن‌ها را می‌گذرانند که با بهره‌برداری از این واحدها تعداد کارگاه‌های پرورش قارچ شهرستان به 13 مورد می‌رسد.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان سلطانیه‌ای از پرورش قارچ اضافه کرد: از مجموع کارگاه‌های پرورش قارچ در این شهرستان سه کارگاه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول مساحت سالن‌های پرورش قارچ فعال در شهرستان سلطانیه را 969 متر مربع اعلام و عنوان کرد: متوسط عملکرد قارچ دکمه‌ای در کارگاه‌های تولیدی این شهرستان 20 کیلوگرم در هر متر مربع و متوسط عملکرد قارچ صدفی نیز 10 کیلوگرم به ازای هر متر مربع میباشد و سالانه 74 تن قارچ از واحدهای فعال این شهرستان برداشت می‌شود که میزان تولید سالیانه قارچ دکمه‌ای در این شهرستان 70 تن و قارچ صدفی نیز 4 تن در سال می باشد

مصری از برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش قارچ در شهرستان سلطانیه خبر داد و بیان کرد: در سال جاری چهار دوره مهارتی در این زمینه برگزار شده است که این دوره‌ها 29 روز به طول انجامید.

این مسئول با اشاره به شرکت 715 نفر روز در دوره‌های آموزشی پرورش قارچ طی سال جاری در شهرستان سلطانیه عنوان کرد: در این دوره‌های آموزشی اصول پرورش قارچ توسط کارشناسان توضیح داده می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =