۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

ایسنا نوشت: در پی افزایش احتمال آزمایش موشکی از سوی کره‌شمالی،‌ ژاپن ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه ژاپنی اعلام کردند که اقدام این کشور پس از مشاهده نشانه‌هایی که حاکی از آماده شدن کره‌شمالی برای آزمایش موشک بالستیک بودند،‌ صورت گرفته است.

یک منبع آگاه در خصوص این اقدام ژاپن گفت: افزایش فعالیت در سایت موشکی کره‌شمالی حاکی از آن است که طی هفته‌های آینده به احتمال زیاد یک آزمایش موشکی از سوی این کشور صورت می‌گیرد.

طی ماه جاری میلادی و در پی چهارمین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی که ادعا شد بمب هیدروژنی بوده، تنش‌ها در شرق آسیا افزایش یافته است.

آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی که پس از آزمایش هسته‌ای این کشور انجام می‌شود نگرانی‌ها را در خصوص اینکه کره‌شمالی قصد نصب کلاهک جنگی هسته‌ای در موشک‌های خود را دارد، افزایش می‌دهد.

این قابلیت می‌تواند به کره شمالی این امکان را بدهد که حملاتی را علیه کره جنوبی، ژاپن و هم‌چنین سواحل غرب آمریکا انجام دهد.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

جن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن دستور به حضور و عملیات ناوشکن‌های آگیس در دریای ژاپن به منظور آمادگی برای مقابله با پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی علیه این کشور صادر کرده است.

این ناو‌های پیشرفته قادر به رهگیری چندین هدف هستند و مجهز به موشک‌های SM-3 هستند که به منظور نابودی کلاهک‌های جنگی در فضا و پیش از ورود مجدد آنها به اتمسفر طراحی شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =