شهرداری تهران می گوید از امروز طرح انضباط اجتماعی یعنی همان جمع کردن بساط دستفروشان و بساط گستران را در یکی از شلوغ ترین میدانهای پایتخت دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع اینکه دستفروشان باشند یا نباشند، مزاحمت برای مردم هستند یا باعث خرید آسان و بی دغدغه می شوند، همواره مورد اختلاف مردم بوده. مسئولان نیز در این باره اشتراک نظر ندارند. مخاطبان سرویس مشکلات مردم نیز گروهی می گویند باید دستفروشان را به دلیل اخلال در رفت و آمد، جمع آوری کرد و برخی هم می گویند آنها نیز باید برای زن و بچه خود نان دربیاورند و بهتر است شهرداری به جای افتادن دنبال این اشخاص، به وظایف ذاتی دیگر خود مانند خدمت رسانی بهتر بدون فروش تراکم در شهر و همچنین تسهیل حمل و نقل عمومی برسد.

برآیند این اختلاف نظرها باعث شده تا در نهایت شهرداری منطقه مرکزی تهران، امروز طرح انضباط اجتماعی را در میدان هفت تیر با هدف جمع آوری دستفروشان و بساط گستران آغاز کند
افشین خدامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 با بیان این خبر گفت: طی روزهای باقی مانده به سال نو با توجه به تردد بیشتر در میدان هفت تیر و با وجود دستفروش‌ها و بساط گستران تردد مردم در محدوده میدان هفت تیر با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

شهرداری می گوید بعد از طرح موفقیت آمیز شهرداری در 15 خرداد، از امروز این طرح در میدان هفت تیر اجرایی می شود. رفع سد معبر، بساط گستری و رفع مزاحمت های صنفی و سد معبر مغازه ها از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.
خدامی در این باره گفته: در این طرح که به مدت 4 روز اجرا می شود، البته در صورت نیاز این مدت تمدید خواهد شد، دیگر اجازه فعالیت به بساط گستران داده نمی شود و عبور و مرور خودروها تسهیل می شود.

خدامی با تاکید بر این که این روند ادامه خواهد داشت، گفت: شهرداری منطقه 6 تدابیری اتخاذ کرده است تا در طرحی که تا پایان سال اجرا می شود، برای کنترل و رفع موانع و سد معبر در میدان هفت تیر اقدام کند.

شهرداری می گوید طرح جمع آوری دستفروشان میدان هفت تیر را با همکاری نیروی انتظامی تهران بزرگ و منطقه، شرکت شهربان، یگان حفاظت شهرداری تهران اجرایی می کند تا در مدت طرح، موضوع های انضباط اجتماعی در میدان هفت تیر پیاده شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    1 0
    برایشان جایی تعیین کند بساط کنند. در کنار پارکها جای خوبی است.