دفاع وزیر بهداشت از جامعه پزشکی در مجلس/تهمت نزنید، معاونم حقوق 80 میلیونی نمی گیرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر بهداشت به سئوال نماینده بجنورد قانع شدند.

 به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی خانه ملت با  121 رای مثبت در برابر 33 رای منفی و  11 رای ممتنع از 194 نماینده حاضر  اعلام کردند که از پاسخ های سید حسن قاضی زاده هاشمی  قانع شده اند.

وزیر بهداشت که امروز برای پاسخ به سئوال موسی الرضا ثروتی، نماینده بجنورد درباره عدم توسعه متوازن خدمات بهداشتی و درمانی و عدم اجرای برنامه پنجم به بهارستان آمده بود پس از آنکه نماینده سئوال کننده  اظهار کرد که ضمن ارج نهادن به تلاش های وزیر از اجرای قانون برنامه پنجم رضایت ندارد لذا سئوال به رای مجلس گذاشته شود توانست با پاسخ های خود نمایندگان  مجلس را قانع کند.

وزیر بهداشت در بخشی از سخنان خود به آنچه تهمت زدن از سوی نماینده سئوال کننده به جامعه پزشکی عنوان کرد، پاسخ داد و اظهار کرد: پزشکان سرمایه های اجتماعی این کشور هستند، این کار را نکنید و به آن ها اتهام نزنید.

 وی خطاب به نماینده بجنورد گفت: شما پشت این تریبون گفتید که معاون بنده 80 میلیون حقوق می گیرد معنایش این است که اگر اینگونه نبود، باید در محضر خدا پاسخ گو باشید. چرا تهمت می زنید؟ ما در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هر کدام از معاونان من قبل از اینکه به وزارت بهداشت بیایند، شاید  درآمدشان بیشتر از این‌ها بود اما آمده اند با اخلاص به مردم خدمت می کنند مثل خیلی از شما نمایندگان که اگر بیرون از مجلس بودید درآمدهای هنگفتی داشتید، اما آمده اید به مردم خدمت کنید؛ بنابراین کسی را مورد عتاب قرار ندهید.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نماینده سئوال کننده گفتند تعرفه پزشکان 700 درصد افزایش داشته در حالی که اینگونه نیست! چرا بیجا مطلبی را به زبان می آورید که درباره آن اطلاعات ندارید و مردم را به جامعه پزشکی ناامید و بی اعتماد می کنید؟ حرف هایی می زنید که واقعیت ندارد و آن ها را از این تریبون برای 77 میلون نفر باز گو می کنید؟

وی تصریح کرد: قضاوت درباره جامعه پزشکی همان فرمایش مقام معظم رهبری هنگام ترخیص از بیمارستان است که فرمودند باید به این مجموعه خدوم مباهات کرد. اگر یک نفر در جایی تخلف کرده است چرا همه را تخطئه می کنید؟ در کدام دستگاه متخلف وجود ندارد؟ شما بروید نظرسنجی کنید ببینید مردم نگاهشان راجع به شهرداری‌ها یا دادگستری چیست؟ آیا نسبت به آنها یا دستگاه های دیگر نگاه بهتری دارند؟

وی تصریح کرد: من از صنف خودم دفاع نمی کنم از سلامت مردم دفاع می کنم، به خاطر اینکه شما وقتی چند بار گروهی را مورد عتاب قرار دادید، طبیعی است که آن ها رفتار مناسبی نداشته باشند.

وزير بهداشت در عين حال وجود بی‌عدالتی را در حوزه بهداشت و درمان پذیرفت و گفت:‌ در 30 ماه گذشته علی‌رغم تمام کم‌لطفی‌ها اقدامات مثبت زیادی انجام شد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: شما اینجا بودجه تصویب می‌کنید اما چه میزان از این بودجه به ما می‌رسد؟ در حالی که چیزی به ما نداده اند، شرمنده پزشک و پرستار هستیم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    23 4
    دستشون درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    19 17
    طفلك تازه با اينهمه پولي كه از بيت المال به پزشكان مي دهد شرمنده انهاست مردم مي خوان كميته تحقيق وتفحص تشكيل شود.
    • بی نام A1 ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      2 1
      برو بابا