ایرنا نوشت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه پیشروی های خود در شمال سوریه دو روستای راهبردی «دویر الزیتون» و «تل جبین» را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این نیروها با ادامه عملیات خود که بر شهر حلب و حومه آن تمرکز دارد، امنیت و ثبات را به دو روستای راهبردی «دویر الزیتون» و «تل الجبین» در حومه شمالی این شهر بازگرداندند.

در این عملیات که به پشتیبانی نیروی هوایی ارتش سوریه و روسیه صورت گرفت گروه های تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» خسارت های جانی و مالی زیادی متحمل شدند و در حملات هوایی ارتش سوریه ایستگاه های پالایش نفت گروه تروریستی داعش و انبارهای مهمات نظامی و سوخت آنها تخریب شد؛ در طول هفته جاری 77 تروریست کشته شده اند.

با آزادسازی دو روستای راهبردی «دویر الزیتون» و «تل الجبین» در حومه شمالی حلب خطوط امداد رسانی تروریست ها قطع و حلقه محاصره بر آنها تنگ تر شده است.

ارتس سوریه و نیروهای مقاومت همچنین «ابوصالح دیری» فرمانده نظامی گروه تروریستی «جیش الشام»، را شب گذشته (دوشنبه) در حومه شمالی حلب به هلاکت رسانده است.
یک منبع نظامی ارتش سوریه گفت: یگان های مهندسی پس از آزاد سازی این دو روستا مین ها و بمب های کار گذاشته شده از سوی تروریست ها را خنثی کردند.
در شهر حلب نیز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت از سه محور منطقه های «سیف الدولة»، «بستان القصر» و «الراشدین» در مرکز و جنوب غربی این شهر حملات خود را آغاز کرده اند و هدف این نیروها، تصرف مناطق ذکر شده است.
همچنین در عملیات این نیروها در حومه جنوبی حلب «عمر قطیش» یک سرکرده گروه موسوم به «سپاه شام» به همراه معاونش کشته شدند.
نیروهای نظامی ارتش سوریه با پیشروی در حومه شرقی این استان در روزهای گذشته امنیت و ثبات را به دو روستای «طنوزه» و «عفش» بازگرداندند و آخرین پایگاه های تروریست ها را در آنها منهدم کردند.
براساس این گزارش عملیات تنها به حومه شرقی و جنوبی حلب متمرکز نیست و حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه دهها موضع تروریست ها را در «مصیبین» و شهر «الباب» یکی از مهم ترین مخفیگاه های گروه تروریستی داعش در حومه شمالی محسوب می شود را هدف قرار دادند و با سیطره بر این شهر خط قاچاق نفت و آثار باستانی و حمایت لجستیکی تروریست ها به طور کامل قطع می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =