ایسنا نوشت: سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" از دختران جوان و زیباروی مراکشی برای جاسوسی و گرفتن اطلاعات مهم و حساس از برخی شخصیت‌ها (وزرا، سفرا، بازرگانان، نظامیان و ...) خارج از فلسطین اشغالی استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه "دیرکت تی وی" وابسته به اپوزیسیون مراکش، سازمان جاسوسی موساد دختران جوان مراکشی را برای جاسوسی به کار می‌گیرد.

ادریس ولد قابله یکی از اعضای اپوزیسیون مراکش در گزارشی با استناد به یادداشت‌های جوزلین باینی جاسوس سازمان موساد تصریح کرد که موساد گروهی را متشکل از دختران زیبا و جوان مراکشی که اغلب عضو خانواده‌های مسلمان هم هستند، به منظور جاسوسی و کسب اطلاعات حساس و مهم در این کشور تشکیل داده است و این گروه حتی در رواج ازدواج‌های موقت به منظور به دام انداختن برخی شخصیت‌های سرشناس عربی به ویژه در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز دست داشته است.

سازمان موساد از این دختران جوان برای تحت نظر گرفتن شخصیت‌هایی که به مراکش سفر می‌کنند، به ویژه شخصیت‌هایی که برای "اسرائیل" خطرآفرین هستند و در تلاش برای ایجاد تنش میان این رژیم و مراکش هستند، استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ماموریت‌های این گروه از دختران مراکشی، نزدیک شدن به شخصیت‌های آمریکایی عربی الاصل حامی مذاکرات صلح در خاورمیانه است تا موساد از طرح‌ها و پروژه‌های آنان در این زمینه آگاه شود. این گزارش می‌افزاید که این دختران قبلا نیز چنین ماموریت‌هایی را در بانکوک انجام می‌دادند.

یکی از این دختران که نبیله . ف نام دارد، همراه با دیگر دوستانش مامور شده بودند تا یکی از شخصیت‌های آمریکایی متخصص در زمینه تروریسم بین‌الملل را در کشورهای سوئیس، فرانسه، اسپانیا، لبنان و مراکش تحت نظر بگیرند.

یکی از دوستان این دختر مراکشی می‌گوید که وی وابسته به این گروه جاسوسی موساد است که در حادثه ترور سلیم لوزی سردبیر مجله حوادث در مرکز بیروت در 23 می سال 1980 و ترور دکتر روسیل مالک آسایشگاهی در شهر لوزان سوئیس که در اثر حادثه تصادف در مصر کشته شد، دست داشت.

این گزارش می‌افزاید که این دختران مراکشی که بیشتر آنان از شهرهای طنجه، دار البیضا و مراکش هستند، تحت نظر یکی از شرکای رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان که در سال 2005 ترور شد، فعالیت می‌کنند و در چندین طرح و پروژه در لبنان و خارج از آن نیز مشارکت داشته‌اند.

دختران مراکشی که برای سازمان موساد جاسوسی می‌کنند، از طریق گذرنامه های جعلی آلمانی به اقصی نقاط جهان سفر می کنند و تا زمانی که قصد بازگشت به مراکش را نداشته باشند، از گذرنامه های مراکشی خود استفاده نمی کنند.

روزنامه آلمانی "کلز شتات انتسا یغر" فاش کرد که سازمان اطلاعات آلمان گذرنامه‌هایی جعلی را در اختیار جاسوسان موساد قرار داده است تا در جریان ماموریت‌های خود در خاورمیانه از آن استفاده کنند که در مساله طرح ریزی برای ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در امان پایتخت اردن در سال 1996 نیز جاسوسان موساد از گذرنامه‌های جعلی کانادایی استفاده کردند و در سال 2004 نیز زمانی که موساد قصد دستیابی به گذرنامه‌های جعلی نیوزیلند را داشت، در آخرین لحظه دستش رو شد و موفق به این کار نشد.

منابع زیادی گفته‌اند که سازمان اطلاعات آلمان در راستای همکاری با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و به منظور جبران بخشی از گذشته نازی‌ها و کشتار یهودیان به دست آنان، بارها به جاسوسان موساد اجازه داده است از گذرنامه‌های جعلی آلمانی استفاده کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =