ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری زمانی که سناتور بود از یک حساب کاربری ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعاتی که اکنون به نظر محرمانه می‌آید، به سرور شخصی هیلاری کلینتون بهره می‌برد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، جان کری که زمانی سناتور بود از یک حساب کاربری غیر رسمی برای ارسال پیام در تاریخ 19 مه 2011 به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و تام دونیلون، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده استفاده کرد.

بخشی از این پیام هفته گذشته پس از بررسی‌ها "محرمانه" تشخیص داده شد و زمانیکه حدود 1000 مورد از ایمیل‌های هیلاری کلینتون در روز جمعه افشا شد،‌ سانسور شده بود.

آن قسمت از پیام ایمیلی که حذف نشده بود به تحولات در هندوستان، پاکستان و افغانستان مربوط می‌شد.

هنوز مشخص نشده که اطلاعات در ایمیل جان کری زمانیکه ارسال شده در چه سطحی محرمانه است. وی در آن زمان رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود و این مساله می‌تواند بسیار حساس باشد.

چند ساعت پس از آنکه کری این ایمیل را ارسال کرد، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که اکنون یکی از نامزدهای پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست، آن را برای یکی از کارمندانش ارسال کرده و از وی خواهش کرد تا آن را پرینت بگیرد.

جان کربی ادامه داد،‌ حسابی که جان کری از آن برای ارسال ایمیل استفاده کرده از iPad وی بوده و مدت‌هاست که دیگر فعال نیست.

ایمیل دیگری که کری به وزیر امور خارجه سابق آمریکا و از همین طریق ارسال کرده مربوط به تاریخ 28 اوت 2012 است و تمامی آن در روز جمعه بدون سانسور یا حذف منتشر شد.

ایمیل دیگر مربوط به تاریخ چهارم فوریه 2012 است و به نظر از آی.دی iPad جان کری ارسال نشده اما به طور کامل محرمانه است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این دو ایمیل آخری که به آنها اشاره شد از ایمیل‌های غیر رسمی ارسال شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 2
    جمهوری خواهان نادان