گزارش جدیدی از وضعیت صنعت بازی‌های ویدئویی در کشور چین منتشر شده که نشان می‌دهد بازار این صنعت در چین فوق‌العاده عظیم است. به‌نحوی که تنها جمعیت گیمرهای موبایلی این کشور از کل جمعیت ایالات متحده آمریکا بیش‌تر است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این گزارش اعلام شده در نیمه اول سال 2015 تعداد گیمرهای موبایلی چین معادل 366 میلیون نفر است. این تعداد گیمر از جمعیت ایالات متحده آمریکا و کانادا روی یک‌دیگر نیز بیش‌تر است.

در این گزارش تعداد گیمرهای بازی‌های آنلاین تحت مرورگر نزدیک به 305 میلیون نفر اعلام شده و تعداد کسانی که با رایانه‌ها شخصی بازی می‌کنند قریب به 134 میلیون نفر است.

گردش مالی در نیمه اول سال 2015 بدین صورت است که گیمرهای چینی 3.2 میلیارد دلار برای بازی‌های موبایلی، 4.3 میلیارد دلار خرج بازی‌های رایانه‌های شخصی و 1.6 میلیارد دلار خرج بازی‌های تحت مرورگر کرده‌اند.

این در حالی است که بازی‌های موبایلی رشد چشم‌گیری نسبت به دیگر پلتفرم‌ها دارد و سالانه 67 درصد رشد می‌کند در حالی که این رشد برای بازی‌های رایانه شخصی تنها 4.5 درصد و برای بازی‌های تحت مرورگر 12 درصد است. با این حساب پیش‌بینی می‌شود که بازار بازی‌های موبایلی در این کشور به‌زودی بزرگ‌تر از بازی‌های رایانه‌های شخصی خواهد شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IT ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 0
    با وجود این همه گیمر، دنیا رو تسخیر کرده. اگه اینارو هم ببره سر کار چی میشه