به گزارش تسنیم: رئیس هیئت چوگان استان البرز گفت: همایش سوارکاری، چوگان و کمان‌گیری با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونان وزیر ورزش، اسفندماه امسال در مجموعه تفریحی ورزشی ایثار استان البرز برگزار می‌شود.

محمد بی‌غم با اشاره به اینکه نخستین باشگاه و زمین چمن چوگان ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در محمدشهر کرج واقع شده که این امر بیانگر ظرفیت و توان بالای این منطقه در رشته ورزشی چوگان است، اظهار داشت: اغلب اعضای تیم ملی چوگان از ورزشکاران البرزی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در اکثر مسابقات برنامه‌ریزی شده فدراسیون چوگان، تیم استان البرز همواره عملکرد خوبی از خود به منصه ظهور گذاشته است، افزود: کسب عنوان آقای گلی عمدتا توسط ورزشکاران البرزی صورت می‌گیرد و همواره مقام اول نصیب باشگاه کانون چوگان البرز می‌شود.
رئیس هیئت چوگان استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر 50‌ورزشکار چوگان‌باز در استان البرز فعالیت دارند که از این تعداد 12 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بانوان چوگان‌باز البرزی قهرمان کشور هستند و باید به این نکته نیز اذعان داشت که در منطقه حریفی برای بانوان چوگان‌باز ما وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 20 اسفند ماه سال جاری همایش سوارکاری، چوگان و کمان‌گیری در مجموعه تفریحی ورزشی ایثار با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونان وزیر ورزش برگزار می‌شود، تصریح کرد: امید است در این همایش حمایت‌های لازم در راستای ایجاد بستر مناسب برای احداث زمینی چندمنظوره برای ورزش‌های مرتبط با اسب و کمان صورت گیرد.
بی‌غم با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 70‌درصد باشگاه‌های اسب ایران در استان البرز واقع شده است، گفت: پتانسیل و ظرفیت فراوانی در زمینه ورزش باستانی و بومی چوگان در استان البرز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه به طور قطع استعفای رئیس فدراسیون چوگان ضربه بزرگی را به این ورزش باستانی وارد می‌کند، اظهار داشت: امید است در راستای رفع این مشکل بزرگ برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =