ایرنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: در انتخابات آزاد شورای شهر دوم که مشارکت مردم بسیار پایین بود، احمدی نژاد شهردار و سکوی پرش وی به سوی ریاست جمهوری فراهم شد.

حمید رضا جلایی پور با بیان اینکه عده ای می خواهند انتخابات را کاملا هرس کنند تا در شرایط خطیر آینده آنطور که می خواهند محصول مورد نظرشان را برداشت کنند افزود: نیرویی که در مقابل گشایش سیاسی و فرهنگی آقای روحانی به شدت مقاومت می کند به این امید بسته است که مجلسی با اکثریت مخالفان دولت را تشکیل داده و پس از آن بار دیگر کرسی ریاست جمهوری را نیزازآن خود و حاکمیت را یکدست کند. یعنی تکرار تجربه زیانباری که در دولت قبل اتفاق افتاد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

 **راه ایجاد تغییرات اصلاحی در کشور از طریق هم راههای بهداشتی و باریک مثل انتخابات می گذرد. لذا نباید فرصت را از دست داد چرا که آنهایی که فرصت حضور نیروهای موثر اصلاح طلب و اعتدال گرا در انتخابات را سلب کردند سعی دارند با این کار اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را گیج کرده و در این فرصت 2 هفته ای با یک مشارکت کم رونق مردم، افراد در فهرست خود را به مجلس بفرستند.

**{ درباره استدلال طرفداران تحریم انتخابات } آنها معقتدند با ساز و کار قانونی فعلی، اصلاح طلبی فرآیندی عقیم است اما نمی گویند که راه پیشنهادی شان برای اصلاح امور چیست؟ فرض که با تبلیغ تحریمی ها، بیست درصد مردم هم انتخابات را تحریم کردند و نیامدند چه مشکلی برای اقتدارگرایان پیش می آید؟15 تا 20 درصد که همیشه نمی آیند. این نیامدن بیست در صد پای صندوق های رای مشکلی برای تند روها ایجاد نمی کند فقط کار اصلاح جویان را خراب می کند. تحریم وقتی قابل توجه است که کمتر از بیست در صد از مردم در انتخابات شرکت کنند که این اتفاق در ایران نمی افتد.

**اصلاح طلبان برخلاف تحول خواهان یک هدف حداقلی و قابل دسترس دارند. آنها می خواهند مجلسی تشکیل شود که به جای استیضاح وزیر درستکاری که برای مقابله با فساد مساله بورسیه های غیرقانونی را پیگیری می کند از این وزیر حمایت و با متخلفان برخورد کند.

**شما شاهد بودید که تند روها در مجلس تلاش داشتند برجام را برهم بزنند و اگر تاکید لاریجانی نبود شاید موفق هم می شدند. 

**اصلاحات فرایندی تدریجی ولی با هزینه های کمتر است. از این رو من به همه مردم و همه طرفداران دولت و اصلاحات توصیه می کنم نه تنها در انتخابات شرکت کنند بلکه برگه رای خود را بر اساس لیست کامل پر کنند. چرا که هر چقدر لیست اسامی نامزدهای مورد نظر ناقص تر پر شود احتمال اینکه تندروها سرکار بیایند بیشتر است.

**تجربه 20 ساله اخیر ایران نشان داده که تحریم انتخابات معمولا به نفع تندروها تمام شده است. نمونه اش انتخابات آزاد شورای شهر دوم است که مشارکت مردم بسیار پایین بود و از دل آن شورای شهری (با صد و شصت هزار رای از یک شهر هشت میلیونی) بیرون آمد که احمدی نژاد را شهردار کرد و سکوی پرش وی به سوی ریاست جمهوری شد.

**{در مورد عهد شکنی تندروها} آنها خوب بلدند داد و فریاد راه بیندازند و از آتش زدن سفارت دفاع کنند و بعد زیرش بزنند بدون اینکه دغدغه مردم و منافع ملی را داشته باشند. دیدیم در شرایطی که برجام در حال حل شدن بود و تمام دنیا چشمشان به ایران بود با آتش کشیدن سفارتخانه یک کشور بهترین پاس گل را به عربستان و اسرائیل دادند و دولت های کشورهای اسلامی را در برابر وزارت خارجه ما قرار دادند.
نامید.

**رقابت این دوره بین اصلاح طلبان و اصولگریان نیست. بلکه بین نیروهای میانه رو و تندروها است. میانه روها شامل اصلاحطلبان، طرفداران دولت و اصولگراهای معتدلی مثل مطهری و لاریجانی هستند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    14 1
    احسنت
  • بی نام EU ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    11 0
    اگر مردم به صحنه نیایند عده قلیلی می برند و بر قامت کوتا ه خود می دوزند و حکومت می کنند
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    35 8
    احمدی نتیجه نادانی خواص و عوام بود نه تحریم انتخابات ... .
    • بی نام US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      3 24
      احمدي نژاد سكوي پرش ايران و رحمت خداوند بر ملت ايران بود، حالا شما هي بيشتر أبروي نداشته تان را حراج كنيد
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    11 0
    نه حیر نتیجه تحریم انتخابات شورای شهر 2 بود. طرفداران تند روها همیشه یک پای ثابت انتخابات هستند . پس با نرفتن اکثریت پای صندوقهای رای به اونها کمک کردیم. به امید مشارکت حداکثری
  • رضا A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    9 0
    با توجه به اتفاقات همان سال صد درصد این نظریه درست به نظر میرسه
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    8 0
    البته همه خواص گول نخوردند اتفاقا بعضی می دانستند چه کسی را دارند سرکار می آورند
  • رمضان IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    3 23
    احمدی نژاد برای شما هنوز کابوس است. زنده باد احمدی نژاد و جبهه پایداری
    • مصطفی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      6 0
      آره داداش واقعا کابوس است هشت سال کابوس وار که تا سالیان سال تاثیر مخربش را با خود خواهیم داشت
  • علي A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 4
    96 معلوم ميشه احمدي نژاد چقر محبوب ملت ايرانه اصلاح طلبان مجلس ششم يادمون نرفته
  • محمد تقی یزدان پناه DE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    4 0
    باسلام طرفداران احمدی نژاد بدونند او به تاریخ پیوست .واگر احتمالا بیاید صد. در صد ردصلاحیت میشود انشاء اله هم من وشما زنده باشیم وآن روز را ببینیم