۱ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

ایسنا نوشت: «کمانه» هنرمند مطرح موسیقی پرتغال شامگاه 26 بهمن‌ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت تا قطعاتی از موسیقی «فادو» را برای ایرانیان اجرا کند.

این اجرا با حضور سه نوازنده روی صحنه آغاز شد و صدای آواز «کمانه» از پشت صحنه شنیده می‌شد. با گذشت چند دقیقه «کمانه» در حال آواز خواندن روی صحنه آمد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

او به زبان فارسی به حاضران سلام کرد و گفت: به‌خاطر اولین حضورم در ایران خوشحالم.

«جوزه مانوئل نتو» نوازنده‌ی گیتار از کشور پرتغال، «کارلوس مانوئل» نوازنده‌ی گیتار آکوستیک و «پائلو پاز» نوازنده‌ کنترباس به اجرای قطعات مختلف پرداختند.

«کمانه» هنگام خواندن با آزادی روی صحنه راه می‌رفت و اجرای خود را با حرکات دست و بدن همراه می‌کرد.

او در میانه‌ی کنسرت گفت که قصد دارد یکی از آهنگ‌های آلبوم جدید خود را اجرا کند. این قطعه‌ی آرام و سنگین با اجرای با احساسی «کمانه» به پایان رسید و پس از آن، چند قطعه‌ی دیگر در فضایی آرام اجرا شدند.

موسیقیی«فادو» که روزگاری در قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها اجرا می‌شد، امروزه به سالن‌های کنسرت راه یافته و علاوه بر مردم پرتغال، مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا دارد. لحن غمگین «فادو» که با اشعار محزون همراه می‌شود، از ویژگی‌های اصلی این نوع موسیقی است، اما امروزه قطعات شادتری با اشعار متنوع در قالب فادو اجرا می‌شوند. بر همین اساس، در کنسرت «کمانه» حاضران در سالن به تناوب شنونده قطعات شاد یا محزون بودند.

صدای خاص گیتار پرتغالی یکی از جذابیت‌های فادو است که در این اجرا هم برای مخاطب ایرانی تازگی داشت. کمانه پس از خواندن چند قطعه در میان تشویق‌های تماشاگران به اجرای خود پایان داد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =