ایرانی: تبلیغات در فضای غیرقانونی نتیجه عکس دارد/ مردم به نامزدهای قانونمند و اخلاق مدار رای می دهند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، از ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا بازدید کرد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، "محمد تقی ایرانی" در حاشیه این بازدیدها گفت: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که تبلیغات گسترده و در فضاهای غیرقانونی ، نه تنها باعث افزایش آراء نامزدها نمی شود، بلکه با ایجاد نارضایتی در مردم و بی قانونی ، می تواند موجب کاهش رای نامزدها شود.
فرماندار کرج تصریح کرد: تازه ترین نتایج نظرسنجی ستاد انتخابات شهرستان کرج، نشان داده است که تبلیغات تنها 9 درصد در آراء مردم تاثیر دارد و شهروندان به مواردی از قبیل به سوابق مدیریتی و مسئولیت های نامزدها، تحصیلات و کسب اطلاعات از افراد آگاه بیشتر توجه می کنند. بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید توجه داشته باشند که با تیلیغات زیاده از حد، موجب افزایش آراء نیست ، بلکه ممکن است نتیجه برعکس داشته و بعلت نارضایتی مردم از ایجاد فضای نامناسب در شهر، موجب کاهش رای آنان شود.
وی گفت: درمثلث برگزاری انتخابات سه ضلع مهم وجود دارند: مجریان، داوطلبین و مردم که هر سه این اضلاع نقش کلیدی در برگزاری بهینه انتخابات دارند.

فرماندار کرج در ادامه به ضرورت رعایت قانون و اخلاق اسلامی توسط نامزدهای انتخابات تاکید کرده و گفت: همانطور که مجریان انتخابات موظفند بر اساس قانون عمل نمایند تا انتخاباتی سالم و رقابتی برگزار گردد، نامزدهای انتخابات نیز باید به تکالیف خود در مقابل قانون عمل نمایند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون تبلیغات انتخابات گفت: به طور یقین، نامزدهای تایید صلاحیت شده، در خصوص قانون تبلیغات اطلاعات کافی دارند. اما خواسته ما این است که نامزدها، با برگزاری جلسات توجیهی و آموزش مسئولین ستادهای خود و همچنین توصیه به هوادارانشان، اجازه ندهند رفتار غیرقانونی برخی هواداران موجب نارضایتی شهروندان و یا کاهش اعتماد آنان به نامزدها شود.
در این بازدیدها، فرماندار کرج از مسئولین ستادها و اعضای فعال در ستادهای انتخاباتی به دلیل ایجاد فضای پرشور انتخاباتی تقدیر کرد و از آنان خواست تا با رعایت قانون، موجب برگزاری انتخاباتی سالم شوند.
گفتنی است بازدید فرماندار از سایر ستادهای انتخاباتی به صورت پیوسته تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =