تسنیم نوشت: هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مسکو و تهران باید در فرآیند حل و فصل سیاسی سوریه مشارکت داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد کنونی رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور گفت که مسکو و تهران باید در هرگونه تلاش سیاسی و دیپلماتیک قدرت‌های بین‌المللی برای حل و فصل جنگ داخلی جاری در سوریه مشارکت داشته باشند.

وی در نشستی که با حضور رأی‌دهندگان دموکرات برگزار شده بود، گفت: «روس‌ها و ایرانی‌ها دو حامی مهم نظام اسد هستند، بنابراین آن‌ها باید بخشی از هر نوعی از تلاش‌های دیپلماتیک جاری باشند».

این نامزد ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا همچنین خواستار این شد که روسیه حملات هوایی خود علیه تروریست‌ها در سوریه را پایان ببخشد.

کلینتون ابراز امیدواری کرد که توافق روسیه و ایالات متحده برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها بین دمشق و معارضان سوری بتواند طی هفته آتی اجرایی شود.

روز دوشنبه گذشته بود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی از یک توافق آتش‌بس بین دولت سوریه و معارضان مسلح خبر دادند. این توافق روز 27 فوریه آتی اجرایی خواهد شد.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوي ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    2 8
    سگ زرد برادر شغال است ايشان خوابه يا خودشو به نفهمي زده كه ديگر نبايد اين غلطا را بكنتد