در ساعات اولیه آغاز رای گیری برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، علما و مراجع تقلید به پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش خبرآنلاین، تا این لحظه، آیات ناصر مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، ابراهیم امینی، محمود شاهرودی رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: امیدوارم این انتخابات با آبرو برگزار شود

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی رأی خود را به صندوق شماره 505 انداخت. این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنم که به من توفیق داد در این انتخابات شرکت کنم چون این مهم نعمتی است از نعمت‌های خداوند.

وی در ادامه با اشاره به تشرف‌شان به حرم حضرت معصومه (س) صبح امروز، گفت: من در حرم مطهر سه دعا برای ملت ایران کردم که اول اینکه کسانی که در این انتخابات شرکت می‌کنند خداوند به آنان توفیق دهد تا در همه مراحل زندگی موفق بوده و مشکلات‌شان حل شود.

وی با اشاره به دومین دعای خود برای ملت شریف ایران، ادامه داد: امیدوارم این انتخابات با آبرو برگزار شود تا باعث شادی دوستان و ناامیدی دشمنان شود.

آیت‌الله سبحانی: انتخابات در مسیر سرنوشت مملکت اثر روشنی دارد

آیت‌الله سبحانی نیز با تاکید بر حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات، گفت: این انتخابات در مسیر سرنوشت مملکت اثر روشنی دارد. این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود به صندوق سیار شماره 506 در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: بر همه ملت شریف ایران واجب است در این انتخابات شرکت کنند.

به نوشته ایسنا، وی با تاکید بر این‌که «در حقیقت این رأی، رای ملت است» ادامه داد: همه باید در انتخابات شرکت کنند و افراد صالح را انتخاب کنند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای اصلح، گفت: ملت ایران باید افراد عاقل، صالح، متعهد و باایمان را انتخاب کنند که درمان دردهای کشور را نیز بدانند.

آیت الله امینی: مردم رای سفید ندهند

آیت الله امینی از مردم خواست تا با انداختن رأی مثبت به صندوق‌ها در ساختن سرنوشت خود دخیل باشند و گفت: نمایندگان آینده و مسؤولان نظام باید قدر این مردم را بدانند و در مسائل اقتصادی جدیت بیشتری به خرج دهند.

آیت الله ابراهیم امینی امروز هفتم اسفندماه، پس از اینکه رأی خود را در صندوق سیار 506 انداخت در جمع خبرنگاران حاضر شد و سخنانی را مطرح کرد.

وی به مردم شریف ایران سفارش کرد که در انتخابات شرکت کنند و رأی مثبت دهند و در سرنوشت و آینده خود دخیل باشند.

آیت الله امینی ادامه داد: مردم همانند سابق به طور گسترده در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت کنند و با بصیرت و شناخت، بهترین افراد را انتخاب کنند و به جهانیان اثبات کنند که ما بعد از سال‌های سال کماکان به نظام اسلامی خود وفاداریم.

وی شرکت در انتخابات را نشان دادن قدرت ملت به جهانیان توصیف کرد و گفت: از طرف دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصاً مسؤولان نظام تقاضا می‌کنم که مردم شریف ایران را فراموش نکنند؛ مشکلات مردم را فراموش نکنند؛ مردم مشکلات مالی، اقتصادی، معیشتی، بیکاری دارند.

وی گفت: به مردم سفارش می‌کنم که رأی مثبت بدهند و از دادن رأی سفید پرهیز کنند.

آیت الله نوری همدانی: مردم به افرادی انقلابی رأی دهند

 آیت الله نوری همدانی وظیفه مردم را رأی دادن به افرادی انقلابی و دارای سابقه انقلابی دانست و گفت: حضور در عرصه انتخابات برای تثبیت عزت و قدرت جمهوری اسلامی است.

آیت الله نوری همدانی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر و سخنان را ایراد کرد. وی شرکت در انتخابات امروز را نشان دهنده وحدت و اتحاد کشور و سیلی محکمی به دهان استکبار دانست و گفت: همه باید در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق‌های انتخاباتی بیاندازند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با رأی دادن خود حضور خود در عرصه و عزت و قدرت خود را ثابت می‌کنیم.

وی در توصیه به مردم ایران گفت: زنان و مردان اعم از پیر و جوان باید به افرادی انقلابی و دارای سابقه انقلابی که مشکلات مردم را درک کرده باشند رأی دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امیدوارم که با حضور همه مردم در انتخابات و این جوش و خروش، حماسه‌ای به وجود آید که مانند اول انقلاب باشد.

آیت الله سید محمود شاهرودی:   عزت و اعتلای نظام پای صندوق های رأی رقم می خورد

آیت الله سید محمود شاهرودی حضور با شکوه مردم در صندوق‌های رأی گیری را پیش بینی کرد و گفت: امروز مردم ایران دنیا را متحیر و شگفت زده خواهند کرد.

به گزارش رسا، شاهرودی صبح امروز پس از اینکه رأی خود را به صندوق‌های رأی گیری انداخت در جمع خبرنگاران حاضر شد و بر حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور پر شور مردم بار دیگر انتخابات پر شوری را شاهد باشیم.

آیت الله سید محمود شاهرودی افزود: این انتخابات و هر انتخابات دیگری در نظام ما همچنان که یک حق برای مردم است تکلیف نیز هست؛ عزت، شکوه و اعتلای نظام در پای صندوق‌های رأی رقم می‌خورد و در این 37 سال که از انقلاب می‌گذرد مردم مؤمن و انقلابی ما به دنیا ثابت کردند که به انقلاب، امام و آرمان‌های امام و اسلام پایبند بوده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز نیز مردم بار دیگر با حضور با شکوه خود در صندوق‌های رأی گیری دنیا را متحیر خواهند کرد و با ایمانی که به اسلام، انقلاب دارند بار دیگر وفاداری خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ناامنی‌های منطقه‌ای، ایران اسلامی را کشوری آرام خواند و گفت: این نظام توانسته است عدالت، وحدت امت اسلامی را در جهان نشان دهد و علیرغم همه مشکلاتی که دشمنان برای این کشور ایجاد کرده‌اند مردم همچنان پایبند به این نظام هستند.

آیت الله موسوی اردبیلی: همه در انتخابات شرکت کنند
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید نیز پس از انداختن رأی خود در صندوق 506 در جمع خبرنگاران حاضر شد و سخنانی را ایراد کرد. وی از مردم خواست تا به نفع اسلام و مملکت خود رأی دهند و گفت: امیدوارم که نتیجه انتخابات به هدر نرود. وی ابراز امیدواری کرد که زحمات تلاشگران عرصه انتخابات به هدر نرود و گفت: ان‌شاء الله نتیجه این انتخابات خوب و به نفع اسلام و مستضعفان باشد.
وی تصریح کرد: مردم به نفع اسلام و مملکت خود رأی دهند و کسانی که رأی نمی‌دهند باید بدانند که این کار اشتباه است و همه باید در انتخابات شرکت داشته باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسئولان نظام قدر ملت ایران را بدانند

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مسئولان نظام باید قدر ملت شریف ایران را بدانند چرا که آنان باعث آبروی اسلام و نظام هستند. این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود در صندوق سیار شماره 505 قم، گفت: از حضور مردم نهایت تشکر را دارم و ملت ایران همیشه آماده خدمت و کوشش هستند.
وی با تاکید بر این‌که «این ملت باعث عزت و آبروی اسلام و مسلمین هستند» افزود: آنها در تمام شرایط در سختی‌ها مطیع فرمان بزرگان دین هستند و از ملت ایران به دلیل لبیک گفتن به ندای رهبری و مراجع عظام تقدیر می‌کنیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی: حضور گسترده ملت در انتخابات دشمن را ناامید کرد

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز پس از انداختن رأی خود در صندوق سیار 505 در قم گفت: ملت ایران همچون گذشته با حضور پرشور و گسترده در این دوره از انتخابات دست رد بر بیگانگان می‌زند. 

این مرجع تقلید گفت: پیام ما تشکر از استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ملت جمهوری اسلامی است. وی با بیان این‌که «ملت ایران پیرو رهبر معظم انقلاب، امام راحل و تابع قرآن و عترت هستند» گفت: ان‌شاءالله این انتخابات برای همه مبارک باشد و نمایندگان ملت در مجلس این امانت را حفظ کنند و نظام را به اهداف اصلی‌اش برسانند. 

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =