آلبوم «درفش کاویانی» با آواز «شهرام ناظری» روز دوشنبه 17 اسفندماه منتشر می‌شود.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران و به آهنگسازی «فرید الهامی» روز دوشنبه 17 اسفندماه منتشر می‌شود و جدیدترین آنونس این آلبوم نیز رونمایی شد.

پس از نزدیک به یک دهه تلاش؛ آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران، به آهنگسازی «فرید الهامی» و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی»، روز دوشنبه 17 اسفندماه جاری توسط پخش «هنر شهر» منتشر می‌شود و جدیدترین آنونس این آلبوم نیز در آستانه انتشار آن در سراسر کشور ساخته شده و با هدف آشنایی مخاطبان با آخرین اثر «شهرام ناظری» تنها حماسه‌خوان موسیقی ایران منتشر شده است.

«شهرام ناظری» پس از سال‌ها در آلبوم «درفش کاویانی» یکبار دیگر با ساز مقامی تنبور، حماسه‌سرایی (شاهنامه‌خوانی) کرده و در این اثر موسیقیایی آواهای چند هزار ساله «هوره» و «مور» و همچنین مقام‌های باستانی تنبور را اجرا کرده است.

انتخاب اشعار و آهنگسازی «درفش کاویانی» بر اساس فضاهای مقامی و سنتی برعهده «فرید الهامی» بوده و استفاده از نقال خانم و همچنین همراهی ساز چنگ با آن، از دیگر ایده‌های این آهنگساز در این آلبوم تصویری بوده است.

«سارا عباس‌پور» بانوی نقال که براساس اصالت‌های نقالی قهوه‌خانه‌ای و پرده‌خوانی و تلفیق آن با نمایش در کنار «نازلی بخشایش» به عنوان نوازنده چنگ، گروه موسیقی «فردوسی» را در آلبوم «درفش کاویانی» همراهی می‌کنند.    

اعضای گروه موسیقی «فردوسی» در آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران عبارتند از: فرید الهامی ـ نوازنده تنبور، فرنود الهامی ـ نوازنده تنبور، مهراب اسرافیلی ـ نوازنده تنبور، آرمان دکه‌ای ـ نوازنده تنبور، پریسا کلهر ـ نوازنده تنبور، سعید نایب محمدی ـ نوازنده عود، صابر نظرگاهی ـ نوازنده دیوان، یونس پاکنژاد ـ نوازنده کمانچه، سینا علم ـ نوازنده کمانچه آلتو، نازلی بخشایش ـ نوازنده چنگ، فرهاد صفری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای ابداعی و ضرب زورخانه و شهریار نظری ـ نوازنده دف.

کارگردان تصویری آلبوم «درفش کاویانی» برعهده «اهورا ذوالنور» بوده است؛ این اثر صوتی و تصویری به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» توسط مؤسسه «نغمه سرای روژین» روز دوشنبه 17 اسفندماه توسط پخش

«هنر شهر» منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان به موسیقی، شعر و ادبیات در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

«گودرز تتری» به عنوان سرمایه‌گذار، در طی نزدیک به یک دهه تلاش گروه موسیقی «فردوسی» در انجام پروژه «درفش کاویانی»، حمایت‌های لازم را انجام داده است. 

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    1 0
    درود بر استاد