ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات از ایجاد 13 هزار و 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری میان شهرها و استان‌ها خبر داد.

محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست در وزارت ارتباطات به پاسخگویی به برخی سوالات خبرنگاران پرداخته و اظهار کرد: برای توسعه شبکه زیرساخت کشور دو قرار‌داد به امضاء رسیده است که از آن در قالب نور 2 یاد می‌شود که این عنوان برگرفته از شبکه فیبر نوری است.

وی یادآور شد: این شبکه تنها در مسیرهای بین شهرها و استان‌ها ایجاد خواهد شد و کابل‌کشی در بخش درون‌شهری به بخش خصوصی و شرکت‌های FCP و ایرانیان نت سپرده شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: طبیعی است در این زمینه باید محافظت‌هایی از شبکه فیبر نوری صورت گیرد و در صورت ایجاد مشکل در این شبکه امکانی برای تعمیر آن وجود داشته باشد که معمولا در تمام دنیا هم این مورد در حاشیه جاده‌ها صورت گرفته و چنین شبکه‌ای در حاشیه جاده‌ها ایجاد می‌شود.

واعظی یادآور شد: البته پیش از این هم در موارد متعدد حفاظت‌ها صورت می‌گرفت و در صورت ایجاد مشکل همکاران ما موضوع را به ما انتقال می‌دادند تا ما این مساله را از سوی مدیران سازمان محیط زیست پیگیری کنیم، اما پس از این در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به امضاء رسیده امکانی ایجاد می‌شود که این موضوعات بدون پیگیری برطرف شود.

علی‌اصغر عمیدیان - معاون وزیر ارتباطات - نیز در پاسخ به سوالی درباره رصد امواج توضیح داد: معمولا در یک دوره سه ماهه اطلاعات مربوط به تمام کشور در زمینه‌ی تشعشعات موبایلی اسکن شده و هر نقطه‌ای که آلودگی آن بیش از استاندارد باشد، آنالیز شده و منبع ایجاد آلودگی کشف می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین حال عنوان کرد: بررسی‌ها گویای آن است که معمولا خطای انسانی باعث برخی تداخلات می‌شود که پس از رصد‌کردن این موضوعات این نوع اختلالات حل می‌شود و اگر هم به غیر از خطای انسانی منبعی برای آلودگی‌های ایجاد شده وجود داشته باشد مساله با کمک مسوولان ذیربط حل می‌شود.

عمیدیان یادآور شد: در گذشته یک مورد وجود داشت که حل نشده بود، اما از سال گذشته این موضوع هم برطرف شده و در کشور مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است. از سوی دیگر نتایج پایش‌ها نیز به‌طور فصلی به اطلاع مسوولان مربوطه رسیده است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =