۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

محمد حقیقی در خانه است و نمی تواند راه برود چه برسد به اینکه ورزش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اواخر آذرماه امسال بود که محمد حقیقی ووشوکار نجف‌آبادی و قهرمان مسابقات دانشجویان ایران که در هفته نخست لیگ برتر ووشو به عنوان بهترین ووشوکار این مسابقات انتخاب شد،تصادف شدیدی کرد.خودرویش واژگون شد و نخایش آسیب دید تا دیگر نتواند ورزش کند.دیگر نتواند روی پاهایش راه برود و دیگر نتواند...

حرف پزشکان داخلی و خارجی یک چیز بود"از درمان این ووشوکار جوان قطع امید کرده‌اند" و حقیقی تا آخر عمر با ضایعه نخاعی دست و پنجه نرم خواهد کرد.خبر،خبری تلخ بود.در ابتدای خود حقیقی نمی خواست این حقیقت را باور کند اما اتفاق افتاده بود.به گفته دوستانش او مدام می گفت:«کی از بیمارستان مرخص می شوم؟من تمرین دارم.باید تمرین کنم.»

محمدجواد کاویان‌پی مربی این درباره حقثیقی می گوید:«مدتی قبل اتفاقی مشابه با این حادثه برای سارا عبدالمالکی (ملی‌پوش راگبی) پیش آمد و با پیگیری رسانه‌ها، مسئولان ورزش، وزیر ورزش و جوانان، علی دایی، بازیگران سینما و ... و با تشکیل کمپینی برای او، کمک زیادی به این ورزشکار کردند؛ اما با وجود اینکه ما در این مدت از همه مسئولان، ورزشکاران و دیگران کمک خواستیم، متأسفانه هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. قرار است مسابقه ای  روز 20 و 21 اسفندماه در زادگاه خودش،در شهر نجف آباد برگزار کنیم. محمدحسین میثاقی مجری تلویزیون هم پیگیر است که بزرگان ورزش کشور در این مسابقه و مراسم گلریزانی که قرار است فردای روز مسابقه برگزار شود، حضور داشته باشند تا بتوانیم کمک خوبی به این ورزشکار اصفهانی کنیم. در حال حاضر کار محمد حقیقی را فقط و فقط پول حل می‌کند تا بتواند کمی به شرایط قبلی خود برگردد.»

شرایط سختی است.جدا از تحمل درد و رنج و نخاعی که شاید اجازه ندهد حقیقی تا ابد راه برود هزینه های سنگین درمان برای ورزشکاری که نه حقوقی دارد و نه درآمد آنچنانی از ورزش کسب کرده بیشتر از هر چیز دیگر عذاب آور است.شاید اگر پول باشد همه چیز تغییر کند و عمل جراحی این ورزشکار ایران را به دنیای ورزش برگرداند.

این روزها که دست او از این چیزها کوتاه است خانواده حقیقی حتی توانایی استخدام یک پرستار را ندارند.محمد از کمر به پایین نمی تواند حرکت کند و برای انجام کارهای روزمره اش نیاز به یک پرستار دارد.در حال حاضر دوستان او و ووشو کاران نجف آبادی نوبت به نوبت از او پرستاری می کنند اما این رویه تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟یک هفته،یک ماه ،یک سال؟خود محمد هم دیگر نمی تواند این شرایط را تحمل کند و مدام به دوستانش می گوید:«کی مرا عمل می کنند تا بتوانم دوباره ورزش کنم؟»

هزینه های عمل سنگین است و چه خوب است که اهالی ورزش،به خصوص آنهایی که دستشان به دهان شان می رسد و دستی در کار خیر دارند پا پیش بگذارند و کاری را برای این ووشو کار نجف آبادی انجام بدهند.به امید روزی که محمد هم مثل سارا عبدالملکی به دنیای ورزش،به آغوش گرم خانواده و به جمع دوستانش برگردد و بتواند مثل چند ماه قبل که صحیح و سالم ورزش می کرد برای ایران افتخار آفرینی کند.

 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انديشه ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    35 0
    لطفا شماره كارت يا شماره حسابي از اين شخص اعلام كنيد تا مقداري هر چند ناچيز كمك كنيم براي مداواي ايشون به هر حال هنوز انسانيت نمرده
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      3 0
      لطفا شماره كارت يا شماره حسابي از اين شخص اعلام كنيد تا مقداري هر چند ناچيز كمك كنيم براي مداواي ايشون
  • بی نام RO ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    22 2
    امسال ب چشم خودم ی معجزه رو دیدم امیدوارم برای این ورزشکار هم معجزه رخ بده و بتونن ب حالت اول برگردن .اون کمپین رو جناب قاسمخانی و خانم دهقان راه انداختن تازه بعد از اون ورزشکاران اومدن جلو گاهی معرفت هنری ها بیشتر از ورزشکاران هست .انشالا همه مریض شفا پیدا کنن
  • جمشید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    59 0
    ارزوی سلامتی و صحت عاجل این جوان را دارم امیدوارم با یاری مردم و مسولین ورزش و حمایت های دولت امید این جوان امیدوار به بازیابی سلامت خود شود با تشکر ویژه از مربی ایشان اقای کاویانی انشالله که در مراسم گلریزان پیشنهادی عیدی خوبی به این ورزشکار عزیز اختصاص یابد
  • الهم اشفع کل مریض GB ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    23 0
    الهی آمین ... الهی آمین ... الهی آمین ... .
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    26 0
    خدایا به جوانیش رحم کن
  • زهرا A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    14 0
    تورو خدا یه شماره حساب بدید ما هم کمک کنیم
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    3 0
    خیلی خوبه که همه کمک کنن و به امید خدا این جون شفا پیدا کنه اما به اونایی که هیچکی رو ندارن کی باید کمک کنه ؟؟ کسایی که هیچکی اونارو نمیشناسن ؟ اونا باید در سکوت و تنهایی خودشون بمیرن ؟؟