ایرنا نوشت: سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز سال 95 کماکان انجام می شود.

مرادعلی تاتار افزود: با توجه به رسمی بودن دو مرز خسروی و پرویزخان هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای انجام صادرات در ایام تعطیلات نوروزی وجود ندارد و تمامی دستگاه های اداری مستقر در این مرزها در ایام نوروز نیز به فعالیت همیشگی خود ادامه می دهند.
وی اظهار کرد: تجار و پیله وران می توانند در ایام تعطیلات نوروزی در صورت حضور طرف عراقی برای پذیرش کالاهایشان به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرزهای خسروی و پرویزخان مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق و اقلیم کردستان همانند گذشته انجام شود.
وی اظهار داشت: همچنین در ایام تعطیلات نوروز تردد مسافر به قصد گردشگری به اقلیم کردستان عراق و تردد زوار انفرادی عراقی از مرز خسروی نیز کماکان انجام می شود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: همچنین خودروهای ایرانی و عراقی نیز در ایام تعطیلات نوروزی همانند روال سابق پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی می توانند از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کنند.
تاتار ادامه داد: روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
وی گفت: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =