سایت وزارت ورزش نوشت: وزیر ورزش و جوانان در آیین تجلیل از مدال آوران ورزش کشور گفت: امسال، سه هزار و 162 مدال آسیایی و جهانی از سوی ورزشکاران کسب شده است که این رقم نسبت به سال 93دو برابر رشد داشته است.

محمود گودروزی صبح امروز (سه شنبه) در آیین تجلیل قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور که در سالن اجلاس سران کشور با حضور رییس جمهوری در حال برگزاری است با قدردانی از حضور حجت الاسلام حسن روحانی گفت: خوشبختانه طی دو سال و نیم اخیر هفت دیدار ارزشمند جامعه ورزش کشور با رییس جمهوری داشته اند.
وی با عرض تبریک به رییس جمهوری به دلیل موفقیت در عرصه های بین المللی و داخلی که توانست موجی از نشاط برای مردم ایران فراهم کند گفت: امیدواریم شرایط کشورمان هر روز رو به بهبودی و نشاط بیشتر پیش رود.
وزیر ورزش و جوانان در حضور رییس جمهوری گ گزارشی اجمالی از اقدامات یک سال اخیر وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد.
او گفت: در حوزه قوانین توانستیم قانون اهداف و وظایف ورزش را که اکنون مراحل نهایی خود را در کمیسیون دولت طی کرده است تدوین کنیم همچنین پیش نوییس سند ملی ورزش کشور، نظام نامه جامع فرهنگی، لایحه سازمان نظام تخصصی ورزش کشور نیز به تدوین رسیده است.
گودرزی درباره فعالیت حوزه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ابا بیان این مطلب که در سال 94 توانستیم سه هزار و 162 مدال آسیایی و جهانی از سوی ورزشکاران کسب کنیم گفت : این رقم نسبت به سال 93 دو برابر افزایش داشته است.
وی ادامه داد : همچنین طی امسال ایران توانست میزبان سه رویداد جهانی و آسیایی را در محیطی کاملا امن و با آرامش برگزار کنیم.
وزیر ورزش وجوانان همچنین به اجرای طرح آمایش رشته های ورزشی و نظام جامع استعدادیابی در حوزه قهرمانی اشاره کرد و از احیای پایگاه های استعدادیابی رشته های مختلف ورزشی در اکثر استان ها خبرداد.
وی درباره فعالیت ها بخش ورزش همگانی وزارتخانه متبوع خود گزارش داد: در سال 94 شاهد مشارکت 21 درصدی مردم در ورزش همگانی بودیم و این در حالی است که در سال 92، 12 درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت می کردند البته ما تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.
درباره افزایش بودجه ورزش همگانی گفت: ما توانستیم که تا کنون برای ورزش همگانی بودجه ای اختصاص نمی یافت در دولت یازدهم با تخصیص بودجه جداگانه شاهد توسعه این بخش باشیم که معاونت ورزش همگانی وزارتخانه توانست 1811 همایش پیاده روی در سراسر کشور برگزار کند.
وی در ادامه گزارش های خود خطاب به رییس جمهوری افزود: همچنین در سال 94 برای نخستین بار مسابقات کارکنان دولت با حضور 48 دستگاه اجرایی کشور برگزار شده است که این مسابقات نیز در سال های آتی تداوم خواهد یافت.
گودرزی به اقدامات مهم صورت گرفته در بخش ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: در این بخش تلاش برای کسب سهمیه و حضور قدرتمند بانوان در عرصه های بین المللی صورت گرفت و علاوه بر آن تلاش شده تا ورزش بانوان کشور پیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی افزود : همچنین امسال دومین سمپوزیوم بین المللی زنان به میزبانی وزارت ورزش و جوانان و دیگر حوزه ها در تهران برگزار شد.
وزیر ورزش وجوانان به اعزام 1500 مربی در قالب کاروان راهیان نور که از اقدامات بخش فرهنگی وزارتخانه به شمار می رود اشاره کرد و اظهارداشت: همچنین ما در راستای حفظ و توسعه محیط زیست کشور دفتری به همین نام در وزارت ورزش و جوانان تشکیل داده ایم که اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر 12 سفیران ورزشی معرفی شده اند.
وی با اعلام خبر افتتاح 369 طرح عمرانی ورزشی در سراسر کشور گفت: این از توفیقات دولت یازدهم به شمار می رود.
گودرزی ادامه داد: خوشبختانه تکمیل و افتتاح طرح های کلان مانند ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج و کرمانشاه از جمله اقداماتی است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آن را انجام داد همچنین ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان نیز آماده افتتاح است که منتظر حضور شما برای بهره برداری از این طرح هستیم.
وی افزود: همچنین 92 طرح نیمه تمام ورزشی به خیرین ورزشی در 16 استان کشور واگذار شده است تا از این طریق بتوانیم بخشی از طرح های نیمه تمام را به پایان برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان به تکمیل ورزشگاه 75 هزار نفری اصفهان که پس از 22 سال از سوی شرکت توسعه و با همکاری بخش خصوصی و وزارت ورزش و جوانان در مرحله تکمیل و پایانی قرار دارد اشاره کرد و گفت: این طرح کلان اخرداد سال 95 به اتمام می رسد که امیدواریم منشا خدمات در استان اصفهان شود.
آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور امروز با حضور رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و معاونانش، روسای فدراسیون های ورزشی، قهرمانان ورزشی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =