۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا از احتمال ورود ویروس از طریق دانلود فایل zip (تقویم 95) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس؛ سرگرد حمید کیانی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز به کار رسمی برخی از ادارات گفت: برخی از کارمندان و شاغلین با آغاز سال کاری جدید اقدام به دریافت اینترنتی تقویم سال 95 می کنند و ارائه لینک های دریافت فایل zip تقویم سال 1395 توسط برخی از سایت ها در حال افزایش است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که برخی از افراد سود جو از این موضوع سوءاستفاده کرده و اقدام به ارسال بدافزارهای مخرب جهت عملی کردن اهداف مجرمانه خود باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: سودجویان سایبری با استفاده از این موضوع بدافزارهایی جهت شنود، دسترسی به فایل های خصوصی، امکان برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و مانند آن برای کاربران در قالب فایل های ضمیمه تقویم سال 95 برای دانلود در معرض دید کاربران قرار می دهند.

وی تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران، فایل های مورد نیاز خود را مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.

سرگرد کیانی به روز رسانی آنتی ویروس ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کارمندان و مسئولان آی.تی سازمان ها و ادارات نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آنها اقدام کنند. چون این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آنها جلوگیری کرده و طبیعتاً امنیت اطلاعات سازمانی آنها تا حدود زیادی تضمین خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =