رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در جمع مسئولان بخش خصوصی و دولتی استان که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد،ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقدام و عمل،گفت: ما از سال پیش این منش را پیش گرفته و به دنبال اصلاح برخی قوانین بودیم، اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب و کار، ماده ۵ و دیگر مسائل را در شورای گفتگو به تصویب رسانده و یک کمیسیون را در اتاق بازرگانی به وجود اوردیم و ماده ۷۶ قانون توسعه منابع پنجم را در اتاق ساماندهی کردیم تا قوانین مخل تولید و کسب و کار را شناسایی کنیم و آنها را در مجاری قانونی خود قرار دهیم .

به گزارش خبرآنلاین البرز،رحیم بنا مولایی بیان کرد: با اصلاح قوانین مالیاتی، دستمزدها و تامین اجتماعی و مواردی که با آن سر و کار داریم با همراهی اصناف و دیگر دستگاه ها می توانیم کمکی باشیم به دولت در بهتر شدن امور و در ادامه یک سری اختیارات به تشکل ها واگذار کنیم تا در کنار دولتمردان به عنوان بازوی مشورتی به رفع مشکلات بپردازیم.
وی در ادامه ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی افزود: اقتصاد مقاومتی زمان خواهد برد، تمام تولید کننده ها و فعالان اقتصادی از فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت می کنند به شرطی که در سیستم دولتی نیز اقداماتی شود، اصلاحاتی صورت گرفته و مقرراتی وضع شود، ما در حوزه کسب و کار رتبه ۱۱۸ را در دنیا داریم، باید در سال اقتصاد مقاومتی پنجره واحد در تمام سازمان ها به وجود آوریم، که یک تولید کننده برای گرفتن مجوز در به در نشود و بتواند در کوتاه ترین زمان محصولش را به بهره برداری برساند.
این مقام مسئول گفت: انتظار داریم در سال ۹۵ کسانی که دانش بنیان فنی، اقتصادی، تکنولوژی و ... هستند به کمک تولید بشتابند، ما در استان البرز ۳ هزار و پانصد واحد صنعتی داریم که بدون اغراق می توانیم بگوییم ۷۰۰ الی ۸۰۰ واحد آن ها فعال هستند و شاید ۱۰ درصد آنها دو شیفت کار کنند اما باید تمام تولیدمان را به ۳ شیفت برسانیم و قیمت تمام شده را به حداقل برسانیم تا قابل رقابت شود که اقتصاد برون گرا به عنوان صادرات محور محقق شود.
وی ادامه داد: ما باید در بخش اقتصادی برای خود الگوی مصرف طراحی کنیم، اتاق بازرگانی کار اجرایی ندارد و به دنبال مدیریت و هماهنگی بوده و اجرا در دست دولت و سازمان صنعت است و آنها باید مراقب این مهم باشند اجناسی وارد کشور شود که واقعا نیاز کشور است و به کالایی که در داخل کشور تولید می شود مجوز واردات داده نشود. باید اقداماتی انجام دهیم که تولید کننده به امر تولید خود افتخار کند و مصرف کننده نیز به تولید کشور خود اهمیت دهد .
وی در پایان گفت: امیدوار هستیم در سال 95 بخش های مختلف استان بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند و بیانات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =