تسنیم نوشت: معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان در دیدرا با همتای برزیلی خود گفت که کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.

مجید تخت روانچی، روز گذشته (دوشنبه) در دیدار ژوزه آلفردو گراسا لیماء معاون وزیر خارجه برزیل در نهمین دور نشست مشورت های سیاسی دو کشور با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای آمریکای لاتین و خاصه برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر فرصت‌های موجود در گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.

تخت روانچی روند توسعه روابط ایران و برزیل را در سطح مطلوبی ارزیابی و تبادل هیات‌های سطح بالا در سال‌های اخیر بین دو کشور را نشانی از تمایل برای توسعه روابط در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برشمرد.

ژوزه آلفردو گراسا لیماء معاون وزیر خارجه برزیل به منظور برگزاری نهمین دور نشست مشورت های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل به تهران سفر کرده است.

نقش و جایگاه ایران در منطقه قابل توجه است

ژوزه آلفردو گراسا لیما، معاون وزیر امور خارجه برزیل نیز در این نشست، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه را قابل توجه دانست و بر عزم دولت برزیل بر گسترش همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی همچنین از سرگیری نشست مشورت‌های سیاسی بین دو کشور را گامی در جهت توسعه همه جانبه روابط دو کشور ارزیابی کرد.

در این دیدار معاونان وزرای خارجه دو کشور ضمن مرور تحولات روابط دوجانبه، برنامه‌های آتی روابط دو کشور را برای توسعه روابط مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست همچنین طرفین در زمینه مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =