روزنامه خبرجنوب نوشت : فارس در تلاش است که برای اجرای طرح گلستان خوانی در مدارس کشور وزارت آموزش و پرورش را متقاعد کند. حال در آستانه یاد روز سعدی جرقه این کار در شیراز زده می شود و 500 دانش آموز در محضر استاد سخن ، سعدی شیرازی درس پس می دهند .

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش فارس در این باره به خبرجنوب گفت : در شب 31 فروردين به مناسبت روز بزرگداشت شيخ اجل سعدي، 500 نفر از دانش آموزان منتخب جشنواره هاي گلستان خواني در برابر معلم بزرگ ادبيات ايران و جهان درس پس مي دهند.
علي عسكر جمشيدي هدف از گلستان خواني را شناساندن سعدي بزرگ به عنوان يكي از مفاخر ادبي به دانش آموزان ذكر كرد و افزود: اين استاد بزرگ بيش از هر شاعر و نويسنده اي به مسايل اجتماعي و تربيتي اشاره داشته است و برهمین اساس ما در مرحله آغازین طرح گلستان خوانی 180 هزار دانش آموز و9 هزار معلم را در این پروژه ادبی ، تربیتی مشارکت داده ایم.
وی افزود : در حال حاضر آن دسته از حكايت هاي گلستان كه بيشتر جنبه تربيتي و اجتماعي داشته در قالب يك CD صوتي در اختیار مدارس قرار گرفته است. همچنين براي صحيح خواني گلستان نيز CD مشابهي تهيه شده که قابل استفاده برای مدرسان می باشد.
جمشيدي ادامه داد: اين طرح به كلاس هاي اول، دوم و سوم دبستان هم كشيده شده و حتی مدارس استثنايي و دانش آموزاني كه با اختلالات يادگيري مواجه بودند نيز ازآن به خوبی استقبال كرده اند.
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش فارس با بيان اينكه گلستان خواني براي اولين بار در سطح كشور اجرا مي شود، خاطرنشان كرد: پيشنهاد ما به وزارت آموزش و پرورش، نهادينه كردن اين امر در سراسر كشور است. همچنين سعي داريم توجه مؤلفان كتاب هاي درس ادبيات مقطع ابتدايي را به اين مساله جلب كنيم كه آثار بيشتري از سعدي در كتاب هاي آموزشي آورده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =