رئیس اتحادیه لوازم خانگی از توزیع کارت های خرید کالا تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: گیرندگان کارت خرید کالا از اوایل اردیبهشت ماه می توانند نسبت به خرید کالا با استفاده از کارت های خرید اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، «محمد طحان پور» افزود: برای اینكه كارت های خرید كالا به افراد بیشتری اختصاص پیدا كند، وام خرید كالا را به 40 میلیون تا 60 میلیون ریال رساندند و اقساط آن را 24 ماهه در نظر گرفتند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاكید كرد طرح كارت خرید كالا فقط یك مُسكن است و افزود: تنها موردی كه اكنون صنف ما را به شدت آزار می دهد، حاشیه سود پایین است؛ در خیابان جمهوری تهران یك تلویزیون 30 میلیون ریالی با سود 400 هزار ریالی به فروش می رسد در حالی كه طبق قانون نظام صنفی باید سود سه میلیون ریالی داشته باشد.

به گفته وی، با وجود آنكه یك تلویزیون سه میلیونی، 400 هزار ریال سود دارد اما نگاه ماموران مالیاتی این نیست.

طحان پور گفت: با اینكه اكنون بازار گوشی های همراه از حاشیه سود كمی برخوردار است اما لوازم جانبی آن سود به نسبت معقول تری دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاكید كرد «در ایران بیش از نیاز مردم فروشگاه و مغازه وجود دارد».

طحان پور یكی از عوامل كسادی بازار را فراوانی واحدهای صنفی مجاز تولید كالا دانست و افزود: اقتصاد كشور در هشت سال دولت گذشته عادی نبود و سودهای نامعقول به دست آمد.

وی گفت: در دولت گذشته بسیاری دلال شدند؛ در آن دوران همه كالا می گرفتند كه نگه دارند و انبار كنند اما اكنون همه به دنبال آنند كه كالای خود را بفروشند.

طحان پور تاكید كرد دولت پیش ركود را به وجود آورد و اضافه كرد: اكنون آرامش و ثبات در بازار برقرار است و مردم به اندازه نیاز خود كالا می خرند.

با اجرایی نشدن طرح كارت اعتباری خرید كالای ایرانی، اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران «طرح فروش اقساطی لوازم خانگی» را در دستور كار قرار داد.

طرح تسهیلات كانون انجمن های تولیدكنندگان لوازم خانگی نیز سومین مدلی بود كه تا اسفندماه گذشته برای تحریك تقاضا در بخش لوازم خانگی رونمایی شد.

چهارم بهمن ماه 1394 سخنگوی انجمن صنفی تولید كنندگان لوازم خانگی در یك نشست خبری، ارزش بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه 200 هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: 150 هزار میلیارد ریال از این بازار در اختیار شركت های خارجی و 50 هزار میلیارد ریال در دست شركت های تولیدكننده داخلی است.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    2 0
    دیشب وسیله برقی تولید داخل دیدم که بدنه اش از جنس یه پلاستیک بسیار نامرغوب و به شدت شکستنی بود و با فشار دو انگشت پودر میشد. چون برای تعمیر باز کرده بودم افتضاح داخلش رو هم دیدم و از این که این کالا علامت استاندارد داشت به شدت مایوس شدم. اعطای سهل انگارانه و فله ای علامت استاندارد به تولیدات بی کیفیت خیانت به اعتماد مردم و تولید داخلی است.
  • محمد A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    2 0
    نگران نباشید رانتی که به فرغون سازها دادند به تولید کننده کالای بی کیفیت داخلی هم می دهند .