وزیر امور خارجه انگلیس در حالی اعلام کرد که سربازان کشورش احتمالا برای مقابله با داعش به لیبی اعزام می‌شوند که رهبران غربی به دنبال برنامه‌هایی برای مقابله با شبه نظامیان در شمال آفریقا هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا فیلیپ هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف گفت که نمی‌تواند مساله ضرروت اعزام نیروهای انگلیسی به لیبی را برای مقابله با داعش رد کند.

وی هشدار داد که کشتی‌های تجاری و تفریحی انگلیس نباید در نزدیکی شهر سرت لیبی لنگر بیندازند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد: متحدان غربی‌ همچنان منتظر درخواست رسمی دولت لیبی برای استقرار نیروها برای کمک به مقابله با داعش یا آموزش نیروهای محلی هستند و این درخواست دولت چه بسا نزدیک باشد. انگلیس به صورت بالقوه باید آماده پاسخگویی به درخواست‌های لیبی برای انجام حملات هوایی یا پشتیبانی دریایی از نیروی زمینی لیبی به منظور مقابله با داعش باشد.

این مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس همچنین گفت: برهمین اساس ما اعزام سرباز به لیبی را رد نمی‌کنیم که شامل اعزام نیروهای زمینی، هوایی یا دریایی است چون نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه نوع نیرویی می‌تواند داعش را شکست دهد. ساحل شمالی مدیترانه یک اولویت امنیتی است. تروریست‌های بین‌المللی تهدیدی برای تمامی کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس به شمار می‌روند.

این اظهارات از سوی وزیر امور خارجه انگلیس پیش از نشست کلیدی کشورهای غربی در آلمان مطرح شده است؛ در این نشست رهبران جهان درباره امنیت جهانی و چگونگی کمک به لیبی برای مقابله با داعش و تهدیدهای مرتبط به گفت و گو می‌پردازند.

وزیر امور خارجه انگیس در پاسخ به این سوال که آیا شبه نظامیان می‌توانند از طریق مدیترانه عبور کنند تا به اروپا برسند یا خیر، گفت:‌ از لیبی تا لامپدسا، ایتالیا تنها 100 مایل فاصله است. به نظرم این یک تهدید است. اگر داعش در لیبی ایجاد شده باشد و به دنبال استفاده از پایگاه‌هایش برای نفوذ تروریست‌ها در اروپا باشد،‌ این یک تهدید برای همگی ماست. به نظرم هم انگلیس و هم سایر متحدانش حق دارند تا از شهروندانشان دفاع کنند.

در همین حال، قرار است دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در نشست هانوفر آلمان حضور یابد و در کنار باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سایر رهبران فرانسه و ایتالیا به بررسی مسایل امنیتی بپردازند.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =