خراسان نوشت ، نماینده منتخب مردم شهرستان های بشرویه، سرایان، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان با بیان اینکه منطقه وضعیت خوبی ندارد و اعتبارات دولتی هم مناسب نیست بنابراین نباید به این اعتبارات امیدوار بودگفت: در حال حاضر به دلیل استفاده زیاد از منابع آبی، بهره وری لازم وجود ندارد و در بخش آب شرب هم مشکل روستاها باید حل شود و این امر جزو اولویت هاست و قابل قبول نیست که آب مورد نیاز مردم با تانکر تامین شود.

دکتر «امیرحسنخانی» با اشاره به تحریم های اقتصادی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری را اجرایی کنیم تمام مشکلات حل می شود. به گفته وی، در شرایط کنونی میزان بارندگی در بشرویه از کویر هم کمتر است و با این وجود آبیاری به صورت غرقابی انجام می شود.
وی تاکید کرد: باید در بشرویه شورای اقتصاد مقاومتی تشکیل و هر 3 ماه عملکرد آن بررسی شود. مهندس «علی باقری» فرماندار بشرویه هم با معرفی پتانسیل های شهرستان گفت: بشرویه 2 بخش، 4 دهستان، 102 روستا و آبادی دارد و 20 روستا دارای شورا و 16 دهیاری و 82 روستا دارای سکنه است. بخشدار مرکزی بشرویه نیز در این جلسه با بیان این که توسعه نیازمند زیرساخت است، گفت: قوانین برای سرمایه گذار در مناطق بزرگ مثل تهران با قوانین در بشرویه برابر است و همین امر سبب کاهش تمایل سرمایه گذاران برای فعالیت در این منطقه شده است.
«مجیدکیال» تاکید کرد: در مناطق کویری با در نظر داشتن محدودیت های اقلیمی شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.
وی به مشکلات و خواسته های مردم بخش مرکزی بشرویه اشاره کرد و گفت: مباحث ارتباطی مثل ساماندهی پوشش تلفن همراه و اینترنت ، گازرسانی به روستاها، توسعه مباحث گردشگری، تکمیل پروژه احداث راه بشرویه به بجستان و راه نیگنان به چاه نو و... از جمله این خواسته هاست.
بخشدار ارسک نیز در این جلسه ایجاد اشتغال ، شناسایی معادن، بهینه کردن مصرف آب و راه اندازی مجتمع های گلخانه ای را از مهم ترین خواسته های مطرح در این بخش برشمرد و گفت: اعتبارات دهیاری ها بر اساس جمعیت است و می طلبد در استان برای تخصیص اعتبارات دهیاری ها معیار وسعت در نظر گرفته شود.
«مرتضوی» با اشاره به 180 رشته قنات در بشرویه گفت: از این تعداد 130 رشته قنات در بخش ارسک است و با توجه به خشکسالی های پیاپی برای استفاده بهینه از این قنات ها باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به گازرسانی بیش از 80 درصد روستاهای ارسک ابراز امیدواری کرد: اقدامات لازم برای گازرسانی به روستاهایی که فاصله کمی تا روستاهای گازرسانی شده دارد نیز هر چه زودتر انجام شود. «قلیان» رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی مشکلات زیادی را در این شهرستان کویری به وجود آورده به همین دلیل تلاش جدی به منظور اجرای برنامه هایی برای مصرف بهینه آب ضروری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =