طرح‌های گسترده پلیس زنجان برای مبارزه با قاچاق کالا

نخستین ماموریت پلیس در طول سال 95 مبارزه با قاچاق کالا خواهد بود. فرمانده نیروی انتظامی استان به رویکرد جدید پلیس در امسال اشاره کرد و گفت: امسال کار خود را با 2 رویکرد پلیس جامعه محور و پلیس پاسخگو آغاز کرده‌ایم.

روزنامه همشهری زنجان نوشت: سردار «علیرضا صالحی» در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: امسال با استفاده از اطلاعات مردمی و اجرای طرح‌های متعدد در خصوص مبارزه با قاچاق کالا ضربه مهلکی بر پیکره قاچاق خواهیم زد تا چراغ کارگاه‌ها و مراکز صنعتی را روشن نگه داریم. سردار صالحی با اشاره به این‌که لازمه این کار، مبارزه و ریشه کنی قاچاق است، ادامه داد: زنجان در محور قاچاق کالا قرار دارد اما در بسیاری از مواقع مقصد نهایی نیست. فرمانده انتظامی با بیان این مطلب که قاچاق بر اساس قانون از مبدا تا مقصد حتی تا داخل مغازه و انبارها غیرقانونی محسوب می‌شود، می‌افزاید: کسانی که عوارض گمرکی را که حق مردم است پرداخت نکنند، متخلف محسوب شده و با آنها برخورد می‌شود.

عملکرد
فرمانده انتظامی استان از رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس از طریق سامانه 197 سخن گفت و اظهار کرد: با این‌که نمره خوبی را از مردم دریافت کرده‌ایم اماهمچنان تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم. این فاصله نیز به دلیل کم برخورداری از تجهیزات فنی و تخصصی است. وی با اشاره به موضوع دختر 9 ساله زنجانی که در یکی از روستاهای زنجان توسط معلم خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و موضوع توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است که جزییات آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات
سردار صالحی در خصوص انتخابات مجلس دهم نیز گفت: بجز شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در سایر نقاط استان که انتخابات جریان داشت، شاهد فضایی امن بودیم که این مطلب نیز پس از انتخابات توسط نمایندگان منتخب تأیید شد.
صالحی با بیان این‌که به دستور مقام معظم رهبری، پلیس از هر گونه دخالت و گرایش‌های سیاسی منع شده است، گفت: در هر 2 دوره از انتخابات امسال پلیس بدون مداخله به تامین فضای امنیتی در انتخابات اقدام کرد.

سرقت مسلحانه نداشتیم
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این خبر که هیچ سرقت مسلحانه ای از بانک و طلا فروشی و همچنین آدم ربایی و گروگان گیری در استان نداشتیم، افزود: وجود این آمارهای صفر اتفاقی نیست و با تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه بسیاری از همکاران حاصل شده است. کسانی که از رفاه خود کاسته و جانشان را از دست داده‌اند تا به این آرامش موجود دست پیدا کنیم. در حال حاضر و با اقدامات انجام شده استان زنجان به عنوان یکی از برترین استان‌های کشور در زمینه تأمین امنیت محسوب می‌شود.

معتادان متجاهر
سردار صالحی در پاسخ به این سوال که چند درصد از معتادان متجاهری که توسط پلیس دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند، پس از بازگشت دوباره به زندگی عادی برمی‌گردند؟ به همشهری می‌گوید: طبق آمارها 70 درصد از جرائم انجام شده توسط افراد معتادی انجام می‌شود که به دنبال تأمین مواد مصرفی خود هستند. برخی از این معتادان از سوی پلیس دستگیر شده و به مراکز اقامتی و ماده 15 برای ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند، اما متاسفانه بیش از 90 درصد آنها دوباره به سمت مواد بازمی‌گردند.
فرمانده انتظامی استان دلیل برگشت این افراد به سوی اعتیاد را وجود زمینه در این افراد اعلام کرد و ادامه داد: این افراد پس از برگشت به زندگی عادی باید مورد توجه قرار گرفته و شغلی برای تأمین معاش داشته باشند. چرا که در بسیاری از موارد نبود شغل موجب برگشت فرد به سمت مواد مخدر می‌شود.
وی در خصوص متکدیان شهر که به دلیل تامین مواد مصرفی خود به تکدی‌گری اقدام می‌کنند، گفت: در بسیاری از موارد، دلیل افزایش این افراد به دلیل ترحم مردم است. وی با اشاره به دستگیری 20 نفر از متکدیان در ایام نوروز گفت: بسیاری از این افراد غیر بومی بودند و دلیل حضور خود در زنجان را وجود مردم مهربان آنها دانسته‌اند. صالحی افزود: از مردم می‌خواهیم تا در مقابل با این افراد هیچ ترحمی به خرج ندهند، چرا که دلسوزی مردم تنها سبب افزایش اینگونه افراد در شهر و معابر می‌شود.
شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با این افراد به جای کمک‌ به آنها با شماره 110 تماس گرفته و پلیس را در جریان قرار دهند.

گشت نامحسوس
فرمانده انتظامی گفت: تاکنون طرحی برای راه‌اندازی گشت نامحسوس در زنجان نداشته‌ایم. سردارصالحی افزود: مردم زنجان همکاری خوبی را با پلیس دارند و بی‌حجابی‌های موجود نیز فقط در برخی از نقاط زنجان مانند خیابان سعدی دیده می‌شود. خواهران بسیجی ما را در امر ترویج عفاف و حجاب یاری می‌دهند اما در این مورد اداره‌های فرهنگی باید بیش از گذشته وارد عمل شده و خانواده‌ها نیز نظارت خود را افزایش دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =