روزهای آخر کاری مجلس نهم، معمولا روزهای نطق‌های نمایندگانی است که ردای نمایندگی را حداقل برای چهار سال آینده از تن بیرون آورده اند و از 8 خرداد ماه فقط نماینده سابق خواهند بود.

به گزارش خبرآنلاین، در همین راستا مجلسی ها بعد از یک روز شلوغ پر مصوبه، به استقبال نطق دو نماینده ای رفتند که دیگر در مجلس دهم حضور نخواهند داشت. احمد توکلی نماینده تهران در آخرین نطق نمایندگی اش در این دوره مجلس، باز هم نسبت به رشد فساد در کشور و سیستماتیک شدن آن هشدار داد و تاکید کرد کاهش حساسیت مسئولان به رشد فساد در جامعه ناشی از گسترش خوی کاخ نشینی است.{اینجا}

اما سید شریف حسینی دیگر نماینده ای بود که پشت تریبون قرار گرفت تا آخرین نطق خود را ادا کند. او که عضویت در هیات رییسه مجلس نهم را هم  در کارنامه خود دارد موفق نشد که رای مردم اهواز را برای حضوری دیگر در مجلس کسب کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نطقش را با شعری آغاز کرد که واکنش نمایندگان و نایب رئیس مجلس را به دنبال داشت.

شعری که نماینده اهواز پیش از آغاز نطقش خواند این بود: «حرف‌ها دارم اما ... بزنم یا نزنم؟/با توام! با تو! خدا را! بزنم یا نزنم»

در این حین نمایندگان مجلس یک‌صدا عنوان می‌کردند بزن! بزن!

سپس وی شعرش را ادامه داد و گفت: چه کنم؟حرف دلم را بزنم یا نزنم؟ که در این حین نمایندگان مجلس یک‌صدا فریاد زدند نزن! نزن!

محمدرضا باهنر که ریاست مجلس را برعهده داشت با مشاهده وضعیت جلسه علنی مجلس گفت: بعضی از نمایندگان نطق‌هایشان را با شعر شروع می‌کنند. لطفا نمایندگان احساساتی نشوند.

سید شریف حسینی بعد از شعری که خواند نطقش را با انتقاد از از روند بی کاری، انتقال آب کارون و بی اعتنایی به مشکل ریزگردها و ... ادامه داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: امروز، شرمنده مردمی هستیم که هر آنچه در توان داشتیم در طبق اخلاص قرار دادیم اما آنچه که می خواستیم؛نشد. شرمنده ایم دستان پینه بسته مردمی هستیم که در کنار شرکت های بزرگ نفتی و غیر نفتی گرسنه آرمیده اند. شرمنده مردم استان خوزستان هستیم که در خانه هایشان بی کاری و فقر موج می زند.

وی با بیان اینکه امروز بی کاری در خوزستان وضعیت اسفناکی دارد، افزود: این درد جز استخدام های غیر بومی و تبعیض قومی ندارد. موضوع تبعیض در انتصابات به رغم محکوم کردن این اقدامات از سوی بسیاری از مسئولین اما در مقام عمل مردم خوزستان شاهد تبعیض در استخدام ها و انتصاب ها توسط مسئولین استان است. این پدید موجب ایجاد احساس مبنی میان دوگانگی میان شهروندان خوزستانی شده است.

نارضایتی مردم خوزستان از انتقال آب کارون

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: استان خوزستان منتقد وضعیت فعلی است و منادی دردهای مزمن و زخم های کهنه است. خوزستان با همه رنگ ها و صداهایی که دارد فریاد می زند که تشنه است. انتقال آب کارون برای سیرآب شدن دشت های فلات مرکزی ایران اقدامی اسفناک و یک اشتباه تاریخی است که همه دولت های اخیر در این اقدام غلط سهیم بوده اند.

وی تاکید کرد: انتقال آب به معنی نابودی تمدنی به طول تاریخ تمدن بشریت است. اقدامات صورت گرفته به بهای سونامی سرطان ، خشکسالی تمام می شود. انتقال آب منجر به زنده به گور شدن خوزستان زیر سیل گردوغبارها خواهد شد.انتفال آب به نابودی کشاورزی استان خوزستان ، فقر ، بی کاری و اعتیاد منتهی خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: انتقال آب کارون تحت هر عنوانی خوزستان را به پاکستان تبدیل خواهد کرد.حقیقت این است که خوزستان به اندازه شکوه و فخری که دارد مورد توجه قرار نگرفته است. مردم خوزستان منتظرند تا مقصران ساخت سدگتوند در دادگاه قوه قضائیه به جرم تضییع بیت المال و نابودی کشاورزی محاکمه شوند.

بی اعتنایی دولت به پدید ریزگردها

نماینده مردم اهواز در ادامه نطق خود با بیان اینکه بیش از یک دهه از پدیده نامیمون ریزگردها می گذرد، اظهار داشت: در این مدت آسم و بیماری های ریوی به یک واقعیت دردناک تبدیل شده است. علی رغم هزاران مشکل پیش آمده برای مردم خوزستان هنوز اراده ای برای حل مشکل به وجود نیامده است. خوزستان شایسته این همه بی مهری نیست. اگر صحبت از فرصت 10 ساله برای حل مشکل ریزگردها مطرح شده است ، از یک نقطه باید اقدام عملی آغاز شود.

وی در ادامه گفت: اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل ریزگردها را به کارهای دیگر اختصاص یافته است. تاکنون اقدامی در خصوص حورالعظیم صورت نگرفته است. متاسفانه در بودجه سال 95 ردیف اعتباری مورد نیاز مقابله با ریزگردها لحاظ نشده است. مگر آمار بیماری ریوی ، قلب و فرار سرمایه های مادی و معنوی خوزستان را ندارند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

وی گفت: انتخابات مجلس دهم تمام شده است و مردم مرا معاف کردند. مردم سه جوان را انتخاب کردند که به آنها تبریک گفته و با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود. بزرگ ترین افتخار من این بود که چندسال نماینده مردمی بودم که در اوج صبوری دردها و مشکلات را تحمل کردند. در طول سال هایی که به عنوان نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم با تمام توان تلاش کردم مشکلات آنها را پیگیری کنم تا از میزان محرومیت و رنج آنها کاسته شود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    4 2
    آخیششش میذاشتید حرف دلشو بزنه بیچاره
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    1 4
    خدا رو شکر.
  • نسترن A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    5 4
    دروووود بر این نماینده درود بر خوزستان مظلووووممممم
    • حبیب A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      0 0
      منفی دادم چون مروم خوزستان و گذاشتی کنار نماینده ای که به خواست مردم خوزستان حذف شد
  • اهوازی A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    7 2
    جنابعالی متاسفانه انقدر در بازی ها سیاسی گم شدید که ما فراموش کرده بودیم اهواز هم نماینده ای دارد