جام جم خود خبر شده است این بار

امیدوار باشیم که این تعویض مدیریت به نفع مردم کشورمان باشد

ظاهرا این بار ماجرای کنار رفتن آقای محمد سرافراز از ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آمدن آقای دکتر عبدالعلی علی عسگری به جای او جدی‌تر از گفته‌ها و شنیده‌ها شده است.

سرافراز زمانی به مدیریت سازمان برگزیده شد که سازمان بیش از حد بزرگ و ناتوان شده بود. یکی از ماموریت‌های او کوچک‌سازی و چالاک‌سازی سازمان بود. او تا حدی در کوچک‌سازی صوری سازمان ـادغام شبکه‌ها) و تا حدی نیز در کوچک‌سازی واقعی سازمان موفق بود. اما در ماموریت‌های اصلی و همیشگی یک رئیس سازمان صدا و سیما چه طور؟ این را باید مخاطبان قضاوت کنند که در این مدت از چند درصد آنچه دیده بودند راضی بودند و اصلا رغبت می‌کردند چند درصد از برنامه‌های صدا و سیما را آسوده ببینند.

باید به آمارها نگاه کرد و دریافت سازمان صدا و سیما در این مدت مخاطب جذب کرده یا از کف داده است. و تنها این نیست؛ کیفیت برنامه‌ها نیز باید ارزیابی شود.  جنجال‌ها و حاشیه‌ها را نیز باید سنجید؛ و در نهایت دید چه باقی می‌ماند.

امید این است که جانشین آقای سرافراز بتواند سر گم‌شده‌ی رشته را بازیابد و وضع را از این که هست بهتر کند. فراموش نکنیم که هزینه‌های بالای سازمان صدا و سیما مستقیم یا غیر مستقیم از مالیات‌های مردم تامین می‌شود و آنان باید نه تنها از آنچه می‌بینند و می‌شنوند راضی باشند، که بیش از آن، از آنچه می‌بینند و می‌شنوند سود نیز ببرند.

همچنین بی‌جا نیست به رشد و سیر تحولی شتابان رسانه‌ها در سال‌های اخیر اشاره کنیم و بگوییم بخواهیم یا نخواهیم سازمان صدا و سیما نیز باید به سمت رسانه‌های نو قدمی بلند بردارد تا جا نماند.

به امید محقق شدن سازمانی با کارکرد مطلوب و مفید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    من که چشمم آب نمیخوره خط فکری ایشان با اقای ضرغامی و سرفراز متفاوت باشه. پیشبینی بنده اینه که صداوسیما میلی خواهد ماند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    فقط خداروشکرکه رفت