بیست و ششمین نشست کمیته مدیران روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری های کلانشهرهای کشور، با حضور مدیران روابط عمومی کلانشهرهای کشور و مسئولان استانی و شهری در ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،این نشست به مدت دو روز و با حضور مدیران روابط عمومی کلانشرھای تھران، اصفهان، مشهد، ارومیه، تبریز، شیراز، اھواز، زاھدان، قم، کرمانشاه، رشت، کرمان و ھمدان برگزار می شود.

موضوع برگزاری بیست وششمین نشست روابط عمومی ھای شهرداری های کلانشهر کشور را شامل "مدیریت رسانه های اجتماعی" و "اصول تدوین و اجرای کمپین های ارتباطی" است که در سه کارگروه مدیران روابط عمومی ، کارگروه تخصصی مدیریت رسانه های اجتماعی و کارگروه آموزشی اصول تدوین و اجرای کمپین های ارتباطی برگزار می شود.

روابط عمومی ها جلوه هر سازمان هستند

سهراب عبداله زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه در آغاز این نشست از روابط عمومی ها به عنوان پیشانی و جلوه هر سازمان یاد کرد.

وی با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبری در خصوص روابط عمومی ها، بیان واقعیت های هر سازمان، اخذ نظرات مردمی درخصوص سازمان، ارتباط بدون اغراض و رعایت حد شفاف سازی را از تاکیدات ایشان در راستای اعتلای جایگاه روابط عمومی ها برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه تصریح کرد: روابط عمومی یعنی تلاش خالصانه و صادقانه و اقتدار هر سازمان در گرو توجه به نقش روابط عمومی ها است و در این بین عدم استقلال آفت جان روابط عمومی ها است.

عبدالله زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهان در حال تغییر است و سازمانی پویاست که تغییرات را به نحوه احسن مدیریت نماید

وی در پایان تاکید کرد: روابط عمومی ها می بایست با سنجش افکار و دیدگاه های جامعه نقش خود را ایفا و با روش خلاقانه به پردازش موضوع بپردازند.

استفاده از رسانه های مجازی نقش مهمی در ارتباط مستقیم با مردم دارد

ناصر رکاب مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه گفت: ارتباطاتی که مبتنی بر کاستن فاصله ها و افزودن بر کیفیت زندگی اجتماعی افراد بشر هستند.

وی با بیان اینکه امروزه با افزایش نقش مردم در اداره کشورها، توسعه مردم‌سالاری، افزایش رقابت در عرصه اقتصادی و سیاسی، دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی تلاش دارند، به شیوه‌های مختلف ارتباط خود را با مردم تسهیل نمایند، افزود: در برنامه‌ریزی استراتژیک خود برای جلب آرای مردم، عرضه کالا و خدمات و جذب افکار عمومی به نگرش، خواست، نظر و سلیقه‌های آنان توجه کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه غایت هدف فعالیت‌های روابط عمومی، برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان و اقناع آنان عنوان کرد و تصریح کرد: برای اقناع مردم، هر روش به غیر از توجه به نیاز واقعی آنان روحی و مادی نتیجه مطلوب نخواهد داشت و اگر توفیقی هم حاصل شود آن توفیق موقتی است و بعد از مدت کوتاهی آثار منفی خود را نشان خواهد داد.

رکاب گفت: بر این اساس ارتباط متقابل با مردم، با طرح‌ریزی واحدی به نام «ارتباطات مردمی» در روابط عمومی امکان‌پذیر می‌شود به شرطی که اصول طرح‌ریزی یک ارتباطات مردمی خوب رعایت گردد.

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با بیان اینکه درعصر کنونی شبکه های اجتماعی، خود یکی از شکل های تکامل یافته ارتباطات بدون مرز و فاصله در اینترنت هستند، اظهار کرد: ارتباطاتی که با به خدمت گرفتن جدیدترین و به روزترین امکانات عرضه شده در دنیای وب برای کاربران خود، بهشتی رؤیایی از داشتن همه امکانات یکجا و بدون محدودیت را فراهم آورده است.

وی در ادامه افزود: نشست روابط عمومی ها با موضوع روابط عمومی با محوریت ارتباطات مردمی" و دو کارگاه تخصصی با موضاعات "مدیریت رسانه های اجتماعی و اصول تدوین و اجرای کمپین های ارتباط" به مدت 2 روز در شهرارومیه در حال برگزاری است .

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه بیان کرد: امروز نیز با گسترش این شبکه های اجتماعی به خصوص در ایران و نیز بر طبق آمار رسمی تعداد 25 میلیون ایرانی که در شبکه تلگرام عضو هستند، مدیریت رسانه های اجتماعی و اصول تدوین و اجرای کمپین های ارتباطی بیش از پیش اهمیت دارد که کمیته مدیران روابط عمومی و امور بین الملل کلان شهرهای کشور بر این اساس و اهمیت به این موضاعات در این نشست خواهد پرداخت.

موفق ترین مدیران با همکاری روابط عمومی ها به آن نائل شده اند

آرش ظفری، معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهرانگفت: در جهت توسعه سازمان و پررنگ ترکردن کارهای اجرایی درسطح شهر باید روابط عمومی های خود را به تجهیزات به روز دنیا و علوم دانش مجهزکنند.

وی یکی از ویژگی های بارز روابط عمومی ها را مجهز بودن انها به مقوله خلاقیت دانست و گفت: روابط عمومی ها با به کار بردن خلاقیت های لازم بتوانند مشکلات را تبدیل به مسئله کنند، چرا که مقوله مسئله تنها فاکتوری است که می توان برای ان راهکار پیدا شود.

ظفری با اشاره به شعار مقام معظم رهبری" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در سال 95، عنوان کرد: باید روابط عمومی ها در تحقق این مهم، در سازمان نقش بسزایی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات انها است، گفت: روابط عمومی ها در کیفی سازی زندگی مردم نقش بسزایی را بر عهده دارند.

معاون مرکزارتباطات شهرداری تهران با اشاره به ویژگی های بارز شهر ارومیه، بیان کرد: وجود فضای سبز و باغات سرسبز از ویژگی های بارز شهر ارومیه است که زیبایی این شهر را دو چندان کرده است و این در سایه تلاش های مدیریت شهری ارومیه است.

وی با اشاربه توسعه شهر ارومیه در حوزه ورزش و ارتباطات ورزشی ، اظهارکرد: تیم والیبال وهندبال شهرداری ارومیه جزو تیم های برتر کشور است که درسایه آن شهرارومیه در کل کشور شناخته شده است و این مهم یک مجرایی برای معرفی شهر ارومیه است.

ظفری با اشاره به توسعه روابط عمومی های در شهرداری های شهر های کل کشور، عنوان کرد: اکنون بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، ردیف بودجه مشخصی برای روابط عمومی های سازمان تابعه شهرداری تهران و مناطق آن تصویب شده است و امید است این مهم در تمام روابط عمومی های سازمان های تابعه شهرداری و به ویژه مدیریت شهری ارومیه تخقق یابد .

وی عنوان کرد: موفق ترین مدیران کسانی هستند که روابط عمومی ها آنها همواره در تمامی امور اجرایی کنارشان هستند .

مهمان نوازی از خصوصیات بارز مردم ارومیه در کنار سایر پدیده های فرهنگی است

رسول اصغر زاده، رییس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی و عضو شوراي اسلامي شهر اروميه ضمن تبريك ايام شعبانيه و ولادت باسعادت ابوالفضل العباس (ع) و خيرمقدم به مديران روابط عمومي هاي شهرداريهاي كلانشهرها و مراكز استانها گفت: در كنار مهمان نوازي هاي شهروندان اروميه اي كه از خصوصيات بارز شهر اروميه مي باشد، پديده هاي فرهنگي زيادي در شهر اروميه داريم.

وی افزود: اولين شهردار اروميه بعد از انقلاب شهيد مهدي باكري بود كه توسط شوراي شهر انتخاب شد و افتخار مي كنيم كه همشهري شهيد مهدي باكري هستيم و ‍‍‍از ويژگي هاي ديگر شهر اروميه، شخصيت آيت الله حسني است كه ما رشادت هاي ايشان را در اوايل انقلاب از ياد نخواهيم برد.

اصغرزاده با اشاره به وجود استعداد های خوب والیبال در ارومیه، خاطرنشان کرد: ما در تيم ملي واليبال كشورمان كاپيتان سعيد معروف را از اروميه داريم و بغير از ايشان سه نفر از اعضاي تيم ملي واليبال كشورمان از تيم والیبال شهرداری ارومیه از شهر اروميه مي باشند.

وی افزود: شهر اروميه به خاطر هم مرز بودن با سه كشور تركيه، عراق و آذربايجان داراي موقعيت سوق الجيشي بوده و ما تجربه ارتباطات با كشورهاي همجوار را داريم .

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ارومیه، با اشاره به اینکه شهرداريها، نهادهاي عمومي و غير دولتي هستند، تصریح کرد: شهرداريها فاقد اتحاديه هستند و اين موضوع دست ما را در برخي حضورهاي بين المللي كوتاه كرده است و لازم است در اينخصوص تدابير و تصميماتي گرفته شود.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی در پایان پیشنهاد کرد که خلاصه و نتيجه نشست هاي قبلي كميته روابط عمومي هاي كلانشهرهاي كشور به صورت مجموعه اي تدوين شود تا تصميمات كاربردي گرفته شده در اين نشست ها جهت بهره برداري در اختيار شهرداريها قرار گرفته شود.

کد خبر 535824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =