انتقاد نماینده آبادان از تندروی علیه هاشمی و روحانی و کندی قوه قضاییه دربرخورد بااحمدی‌نژاد و مرتضوی

حسین دهدشتی در نطق امروز خود به نطق‌های روز گذشته اعضای جبهه پایداری را که از تریبون مجلس علیه رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت سخن گفتند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاين، نماينده آبادان که اخيرا در دور دوم انتخابات مجلس دهم از ورود به اين مجلس بازماند، با ابراز تاسف از آنچه که ديروز عليه دو چهره بزرگ نظام از تريبون مجلس بيان شده، گفت: چطور درباره دو تن از کساني که در انتخابات اخير بيشترين راي را کسب کردند، اينگونه از تريبون مجلس قضاوت شد؟

او در ادامه سخنانش از ممنوع التصويري سيدمحمد خاتمي هم انتقاد کرد و گفت: اين چه اوضاعي است که خبرنگار اگر بخواهد همين حرف مرا روايت کن مي نويسد "دهدشتي درباره رئيس دولت اصلاحات گفت". چگونه صداوسيما عکس رئيس جمهور رژيم صهيونيستي را پخش مي‌کند اما عکس رئيس دولت سابق خودمان را نه؟

دهدشتي در ادامه نطقش خطاب به حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي، گفت: شما بر خلاف آموزه‌هاي ديني ترحمي به خانواده فوتباليست مرحوم نکرديد و درباره او آنگونه سخن گفتيد. اما درباره محکوميت حمله کنندگان به عربستان گفتيد که چند نفر بازداشت شدند. آيا مي‌توان اميدوار بود که روزي نام آنها را هم بگوييد؟ چرا از محکومان حمله به علي مطهري چيزي نمي‌گوييد؟

وي افزود: چرا در قوه قضاييه اگر با برخي خاطيان از اين دست يا برخورد نمي شود، يا اگر هم مي‌شود هم مسکوت و بي سروصداست؟ چطور جلسه دادگاه زنجاني هر روز برگزار مي شود اما دادگاه مرتضوي چندماه يک بار برگزار مي شود؟ براي آخرين بار از اين تريبون مي گويم که تخلفات مرتضوي در مجلس اثبات شده و هزاران ساعت وقت در جلسات کميته تحقيق و تفحص صرف شده است. کارشناسان ما معلوم نيست از سوي چه نهادي تعقيب مي شدند و حتي در انتخابات اخير مجلس تهديد شدند اما هنوز قوه قضاييه به نتيجه اين تفحص توجهي نکرده است. حال آنکه طبق قانون، قوه قضاييه سه ماه فرصت برخورد داشته اما آيا مبتني با عدل کيفري اين موضوع را بررسي کرده؟

نماينده آبادان ادامه داد: چرا پرونده احمدي نژاد بررسي نمي شود تا هوس صدرات دوباره با وعده هاي دروغ و هدر دادن بيت المال به سرشان نزند؟

او با تاکيد بر اينکه مجلس بايد در بعد نظارت پويا ر باشد، ادامه داد: متاسفانه برخي ابزارهاي نظارتي مجلس مثل تحقيق و تفحص، کم اثر شده است. ورود مجلس به به پرونده زنجاني ورود خوبي بود که خوشبختانه در دستگاه قضا پيگيري شد اما  در مورد مرتضوي قوه قضاييه بسيار کند است.

دهدشتي در پايان نطقش خطاب به مردم حوزه انتخابيه گفت: به واسطه کوتاهي و غفلت‌هاي احتمالي از مردم آبادان و خوزستان و مقام معظم رهبري عذرخواهي مي‎کنم. اميدوارم مجلس آينده به دور از جناح بندي‌ها در برخورد با مفاسد اقتصادي عمل کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    54 4
    افرین حرف دل خیلی از مردم را زدین.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    39 2
    احسنت آفرین برشما
  • علی اصغر حاجیلو IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    درود بر این نماینده ی شجاع وراستگو خداوند به ایشان جزای خیر دهد
    • من A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
      34 61
      کاش برای مشکلات اقتصادی و عمرانی حوزه خودش به دور از جناح بازی و تعصبات حزبی همینگونه حرف می زد.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    20 1
    پاسخ آقای نماینده اینست که اینجاایران است معانی کلمات بابقیه جاهای دنیاتفاوت دارد
  • علی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    6 34
    چقدر از احمدی نژاد می ترسه . بیچاره
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 25
    اگر رای آورد بودی بازهم اینجوری حرف میزدی؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    26 2
    مرحبا آقای دهشدتی... بازم جای امیدواری از ادمایی مثل شما باقی است..
  • محمد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 2
    بی وفا رفتم که رفتم
  • بی نام RO ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    4 27
    نمی دانم چرا ما ملت به افرادی مثل جنابعالی رای دادیم یک فردی آمد و 8سال رییس مملکت شدو رفت وامثال شما هم در مجلس ارگان های نطارتی نشستید ودم بر نیاوردیدوحالا که دوره خودت در مجلس به پایان رسیده والحمدالله که مردم دیگر به شما رای ندادند ودوره ریاست جمهوری بعدی نیز نزدیک است شروع کردید که چرا فتح علیشاه را محاکمه نمیکنید که عهد نامه ترکمان چای امضاء کرده واقعا"احسنت
    • علی A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      1 0
      شما کاسبان حریم هستی یا از سران چپاول گر؟؟ بدونیم بد نیست و متاسف و خوشحالم که اول به شایستگی های این آدم رای ندادید و دوم خوشحال که حتما لیاقت ایشون رو نداشتید
  • جواد IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 1
    واقعا قوه قضاییه به چه علت پیگیر تخلفات احمدی نژاد و سعید مرتضوی نیست ؟ به چه علت این افراد مصونیت دارند و در برابر ضررهایی که به کشور وارد کرده اند نباید پاسخگو باشند ؟