با حضور عوامل ایرانی انیمیشن «آخرین داستان» در بازار کن معرفی شد

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر که از طرف جشنواره انسی به بازار فیلم کن دعوت شده بود، روز گذشته 27 اردیبهشت (16 می) طی برنامه ای دو ساعته با عنوان “Annecy goes to Cannes” در کنار سه پروژه برتر دیگر انیمیشن دنیا معرفی شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این برنامه که برای معرفی پروژه های برتر انیمیشنی در حال تولید در دنیا  توسط فستیوال انسی و کن ترتیب داده شده بود، بخش هایی از  هر چهار پروژه به نمایش در آمده و توسط نمایندگان خود معرفی شدند. این نخستين بار بود که فستيوال «انيمه انسى» فرانسه، انيميشنى ايرانى را به بازار فيلم كن دعوت می‌كرد.

انيمه انسى ميزبان انيميشن "آخرين داستان" در كنار سه انيميشن محصول كشورهاى لهستان، فرانسه و كلمبيا-آلمان در شصت و نهمين فستيوال "كن" بود تا اين انيميشن ايرانى، در برنامه اى دو ساعته در كنار انيميشنهاى منتخب دنيا براى پخش كنندگان و تهيه كنندگان بين المللى ارائه شود. از استودیو هورخش که تولید «آخرین داستان» در آن صورت می‌گیرد پویان مکری (مدیر پروژه)، احسان و آرمان رهگذر (اعضای هیئت مدیره استودیو) در این مراسم  حضور داشتند.

آخرین داستان انیمیشنی ایرانی است که از سال ٨٩ کلید خورده و هنوز در حال تولید است و پیش بینی شده که بهار ٩٦ به اتمام برسد.

سال ٢٠١٣ نیز فستیوال انیمه انسی انیمیشن آخرین داستان را به عنوان یکی از ٦ پروژه برتر در حال تولید انیمیشن دنیا انتخاب کرد.

از عوامل این انیمیشن که محصول استودیو هورخش است می توان به اشکان رهگذر کارگردان و سناریست، پویان مکری مدیر پروژه، احسان رسولف تهیه کننده و کریستف رضاعی آهنگساز اشاره کرد.

هم اکنون بالغ بر ١٠٠ هنرمند انیماتور در روند ساخت این انیمیشن همکاری دارند.

آخرین داستان برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه فردوسی است.

گفتنی است در این برنامه دومین آنونس رسمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»، برای اولین بار به نمایش درآمد و همزمان با این برنامه به صورت اختصاصی در سایت "cartoonbrew.com" که مهمترین سایت خبری انیمیشن دنیاست رونمایی شد.

58245

 

  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =