تغییراتی در ویروس آنفلوآنزای آ مشاهده شده و نشان می‌دهد که مقداری بیماری زایی این ویروس افزایش یافته است.

ایلنا نوشت:

 رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت با بیان اینکه از چهار ماه گذشته موردی از بیماری آنفلوآنزای نوع آ در کشور گزارش نشده گفت: تغییراتی در ویروس آنفلوآنزای آ مشاهده شده و نشان می‌دهد که مقداری بیماری زایی این ویروس افزایش یافته است اما هنوز تغییر ژنتیکی ثبت شده‌ای از این بیماری نتیجه گیری نشده است و برای اظهارنظر قطعی در این زمینه باید مقداری صبر کرد.

 محمدمهدی گویا در حاشیه افتتاح طرح غربالگری و مراقبت عوامل خطر در بیماریهای غیر واگیر افزود: احتمال اینکه موج بعدی آنفلوآنزای نوع آ از نیمکره جنوبی زمین شروع شود، وجود دارد اما تا حصول نتایج اطلاعات آزمایشگاهی نباید در این زمینه اظهارنظر کرد. احتمال بروز موج بعدی آنفلوآنزای نوع آ در کشور در بهار وجود دارد، اما قطعی نیست.

وی ادامه داد: حتی در صورت تغییر ژنتیکی ویروس، واکسن‌های تهیه شده برای مقابله با آنفلوآنزای نوع آ در گروه‌های در معرض خطر و همچنین پرسنل بهداشتی درمانی تا دو سال آینده قابل استفاده بوده و کارایی دارند. این واکسن‌ها برای مصرف دو سال آینده گروه‌های در معرض خطر کشور تهیه شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت با بیان اینکه اینکه از چهار ماه گذشته موردی از بیماری آنفلوآنزای نوع آ در کشور گزارش نشده گفت: این بیماری در برخی از نقاط دنیا از حدود یک ماه گذشته مقداری فعال شده است اما هنوز زود است که بگوئیم موج این بیماری فعال شده است و در کنار افزایش موارد آنفلوآنزای نوع آ در کشورهای آمریکای جنوبی و بخشی از قاره آفریقا، شاهد افزایش موارد بستری نیز نسبت به سال گذشته هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 53763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =