۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸

ایسنا نوشت: عادل بزدوده گفت: مهمترین مسئله و خواست تئاتری‌ها، تثبیت جایگاه هنر نمایش به عنوان شغل و صنف در ایران است.

این کارگردان تئاتر عروسکی با استقبال از انتخاب مدیرعامل جدید خانه تئاتر و نیز با اشاره به زحماتی که ایرج راد در سال‌های مدیرعاملی خود کشیده است، گفت: 15 سال خانه تئاتر صنف نبود بلکه به عنوان یک موسسه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کرد و یک موسسه فرهنگی و هنری نمی‌تواند فعالیت‌های صنفی را اجرا کند.

او گفت: ما در تمام این سال‌ها به نوعی در جنگ بوده‌ایم تا خانه تئاتر و ماهیت آن را به وزارت کار و برخی دوستان دیگر تفهیم کنیم تا بدانند تئاتر برای ما شغل است نه تفریح، یعنی من که در این رشته تحصیل کرده‌ام و در آن کار می‌کنم محل درآمدم از این راه است.

بزدوده با بیان اینکه «در این 15 سال که دور هم جمع شده بودیم کارهایی انجام شده و کارهایی هم انجام نشده است»، گفت: در این سال‌ها با توجه به عضویت در هیأت موسس و هیأت رئیسه چند انجمن مختلف از جمله طراحان صحنه و لباس و نیز تئاتر کودک به خوبی اطلاع دارم که چه اتفاقاتی افتاده و چه زحمت‌هایی کشیده شده است. در این مدت کنش‌ها و واکنش‌های دوستان را هم دیده‌ام و همه می‌دانند که چطور ایستادیم تا خانه تئاتر هم سرپا بماند.

این عروسک‌ساز ادامه داد: در موضوع خانه تئاتر مجادله ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه اصل ماجرا این است که صنف خود را در وزارت کار به ثبت برسانیم و امیدوارم در دولت فرهیخته اعتدال پس از گذشت 17، 18 سال این اتفاق بیفتد و شغل ما هم مثل نانواها به عنوان یک صنف ثبت شود.

وی اضافه کرد: در این مدت شاهد بوده‌ایم که برخی از دوستان هیاهو به پا کردند که البته به نظرم اشکالی ندارد و بد نیست صدای ما از یک جمع فشرده به بیرون برسد چرا که دیده‌ایم صنوف خانه سینما به دلیل برد زیادی که این هنر دارد چطور دچار تغییرات اساسی شدند و به لحاظ صنفی جای خود را در وزارت کار باز کردند.

بزدوده با تأکید بر اینکه مدیرعامل جدید خانه تئاتر بتواند در راستای حمایت از تمام گروه‌های وابسته به تولید تئاتر و نیز برای رسمی شدن آن‌ها به عنوان صنف فعالیت کند، گفت: همه ما تئاتری هستیم و در یک خانواده زندگی می‌کنیم. این خانواده کوچک در سال‌های گذشته توسط هیچ دولتی جدی گرفته نشده و به همین دلیل بزرگ‌ترین چالش ما همین به رسمیت شناختن و تثبیت جایگاه هنر نمایش در وزارت کار است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =