قائم مقام حزب موتلفه می‌گوید اگر اصلاح طلبان تدبیر نکنند مجلس دهم هم تبدیل به مجلس ششم می‌شود.

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در بخشی از گفت و گوی مشروح خود با خبرآنلاین {اینجا}، به برنامه‌های حزب متبوعش برای انتخابات شورای شهر و موضوع مینو خالقی پرداخت. وی همچنین گفت که اگر تصمیم شورای نگهبان خلاف باشد، واکنش ما به آن باید چگونه باشد.

این بخش از اظهارات عضو ارشد حزب موتلفه در کافه خبر خبرآنلاین را در ادامه بخوانید؛

**حزب موتلفه برای انتخابات شورای شهر مثل انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد؟
بله کار می کنیم. شورای شهری که الان هست نتوانسته خیلی کار کند، دعوا، برخورد و مشکلات در آن زیاد است. اگر چمران هم رییس نبود که مصیبت بود، اگر قالیباف هم شهردار نبود باز هم مصیبت بود. دعوایی که با خانم راستگو کردند به ضررشان تمام شد. ما بیشتر باید افراد را معرفی کنیم .


**با نگاهی که الان به آقای قالیباف دارید یعنی موتلفه موافق است که قالیباف شهردار بماند؟

معلوم نیست نمی شود از الان و قبل از انتخاب شورای شهر شهردار را انتخاب کنیم. اول باید اعضای مناسب برای شورای شهر معرفی کنیم. بعد از اینکه رای بیاورند. خاطرتان هست که در شورای شهر اول چه کار کردند.

حتی معتقدم در این دوره مجلس با این رایی که اصلاح طلبان اوردند مگر اینکه با تدبیر عمل کنند والا پایانش همان مجلس ششم می شود. همین کاری که سر خانم خالقی درآوردند چه بود؟ بی سروصدا موضوع را ول می کردند ولی بنده خدا را گرفتار کردند و آبروی او را بردند. حداقل احترام عضوشان را نگه می داشتند. اشتباه دوستان دولت هم این بود که این موضوع را مطرح کردند. و مجبور شدند پرونده را به شورای عالی حل اختلاف قوا بفرستند.

**گویا نتیجه بررسی آن شورا هم رسما اعلام نشده...
چرا اعلام کردند که حق با شورای نگهبان است.


**در انتخابات اخیر،انتقادات به شورای نگهبان بالا گرفت.فکر می کنید تکلیف شرعی ما این حکم را می‌کند که اگر خلافی از شورای نگهبان دیدیم سکوت کنیم؟

نه به رهبری بگویید.


**اگر دست مان نرسید چه کار کنیم؟

نامه بنویسید به رهبری. رهبری بر روی نهادهایی که زیر نظرشان هستند حساس هستند. همه جای دنیا شوراهای عالی  که حرف آخر را می زنند، حرفشان مورد قبول است.

**در دیگر کشورها این شوراها مستقیما مداخله در کاری نمی‌کنند و فقط داوری می‌کنند. الان شورای نگهبان در واقع مجری بخشی از انتخابات است اما همزمان داور انتخابات هم هست.

در خود آمریکا آخرین جایگاهی که نمی شود روی آن حرف زد دیوان عالی است و آقای رییس جمهور.


**ولی این دیوان عالی برگزار کننده انتخابات و داور انتخابات که نیست .شورای نگهبان ما هم داور است هم مجری. یعنی ما باید از داور به داور شکایت کنیم؟ این یک نوع دور است.
آن دیوان عالی هم در خیلی از مسائل داوری می کند و کسی هم نمی تواند از آنجا شکایت کند. در ایران هم شورای نگهبان بالاترین مقام است و کسی نمی تواند از آن شکایت کند. اما می توان به ولی امر که منصوب کننده اعضای این شورا است اگر نکته ای وجود داشت منتقل کرد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    2 0
    بنام خدا به آمریکا فحش می دهند اما مثل اینکه آن کشور را قبله عالم می دانند . به فرض که در آمریکا هم نهادهای نظارتی مثل شورای نگهبان خودمان است. این شد دلیل شما برای درستی کار شورای نگهبان؟ جل الخالق
  • رستم IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    5 0
    جالی این است که نوع صحبت افراد نشانگر میزان عدالت آنها در صحبت است و آقای بادامچی عدالت سنج مردم در این صحبت شما چندادن عدالت را نشان نمی دهد و بیشتر مصلحت را نشان می دهد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    4 0
    پس چرا درمقابل خلافهای اشکار بعضی از اعضای شورای نگهبان در سال 88 از جمله سخنرانی تبلیغاتی در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد سکوت کردید؟
  • سیامک A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 6
    تازمانیکه امسال اقایان لاریجانیها وبروجردی ها درمجلس باشندهیچوقت فتنه تکرارنخواهدشدباچندنفراصلاح طلب نمتوانندمجلس ششم راتکرارکنند ضمناملت خیلی اگاه وحساس شده اندواجازه وحوصله حزب وحزب بازی راندارنداین مجلس جدید فقط وفقط بایداقتصادی وحلال مشکلات عدیده ملت باشدولا غیر
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    4 0
    کسی از شما نظر نخواست برید به کارتون برسید