۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴

بدون شک این آخرین ال کلاسیکویی بود که مانوئل پلگرینی در ان روی نیمکت رئال مادرید نشست.

مربی شیلیایی رئال از زمان حذف از بازیهای لیگ قهرمانان مقابل لیون تحت فشار شدید قرار داشت ولی باخت تاکتیکی به پپ گواردیولا در این بازی سبب شده تا همه در انتظار حکم اخراج او از رئال باشند.شاید مهمترین دلیل باخت رئال در بازی بزرگ سال نبود یک هافبک دفاعی مقتدر در زمین بود پلگرینی تصمیم گرفت از گاگو و الونسو دراین پست استفاه کند و به بارسا فضای فراوانی برای بازی بدهد و ژاوی این اجازه را پیدا کند تا مقدمات سقوط رئال را به راحتی فراهم کند.

پاس چیپ ژاوی درنیمه اول به راحتی از روی دفاع رئال گذشت و به مسی رسید و او هم به راحتی  گل خود را به ثمر رساند و در نیمه دوم هم پدرو در فضای آزاد سمت چپ دفاع رئال استارت زد تا ژاوی بار دیگر با هنرنمایی پاس گل دوم را به او بدهد.بازیکنی چون ژاوی به فضا وزمان زیادی نیاز ندارد و کافی است او را برای چند ثانیه راحت بگذارید تا او دروازه هر تیمی را با پاس هایش باز کند .مادرید در چند مورد از این موضوع چشم پوشی کرد و دو بار دروازه اش را باز شده دید.

گرچه در چند بازی اخیر مسی تمامی تیترها را به خود اختصاص داده اما معمار اکثر گلهای او در بازیهای اخیر ژاوی بوده که همیشه در مطبوعات نادیده گرفته شده است .او به ندرت توپ را از دست می دهد و بدون او بارسا در میانه میدان در انتقال توپ به خط حمله و بازی سازی به مشکل برمی خورد .

با توجه به تمامی مسائلی که پیش از بازی در مورد درخشش مسی گفته می شد پلگرینی باید درک می کرد مسی در شرایطی از بازی خارج می شود که از بازی سازی ژاوی جلوگیری شود.

 اگر بازیکنی چون لاس دیارا در زمین حضور داشت با توجه به سرعت خوبش می توانست در هر حرکتی ژاوی را تحت فشار قرار دهد و از تصاحب بیش از اندازه توپ توسط او جلوگیری کند .ولی در شرایطی که بارسا با سه هافبک در میانه زمین بازی می کرد گاگو و الونسو نتوانستند بازی را در این بخش از زمین در اختیار داشته باشند و در دقایقی از بازی حتی این چنین به نظر می رسید که رئال با دو گل جلواست و بارسا در تدارک جبران گلهای خورده در زمین رئال حضور دارد .سالها پس از خروج کلود ماکلله رئال هنوز هم نتوانسته هافبک دفاعی مقتدری در میانه زمین پیدا کند و در بازی دیشب هم با وجودی که دو دیارا(لاس و محمد ) روی نیمکت بودند باید این سوال را از پلگرینی پرسید که چرا اجازه داد تا بارسا به راحتی حملاتش را طراحی کند .تمامی اعتبار این بازی به نام بارسا است که نمایش خیره کننده دیگری در این فصل ارائه کرد. قهرمانی برای رئال تقریبا از دست رفته است و برای پلگرینی آینده کاملا مبهم و تیره خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vahid sin IN ۱۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۲
    0 0
    zende bad team e hamishe mahbube FC. Barcelona, Bish az 20 sale ke asheghe in team hastam va hamishe be onvane ye shahrestani hal mikonam ke team e mahbubam, hale bache paytakhti ha ro migire.