آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در همدان

آیین افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان روز سه شنبه در مدرسه شهید ملک محمدی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: پیش بینی می شود امسال 29 هزار نوآموز این استان در طرح سنجش سلامت شرکت و با دریافت گواهی سلامت به مدرسه ورود پیدا کنند.


وی افزود: سنجش و ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال در 20 پایگاه ثابت، سیار و تخصصی استان انجام می شود.

فولادوند، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی عوامل اجرایی و آماده سازی پایگاه های سنجش اظهار کرد: این دوره ها با حضور 215 نفر از نیروهای آزماینده بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مسوول پایگاه، منشی، مراقب بهداشت و آزماینده های تخصصی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در این طرح نوآموزان در زمینه های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، مشکلات دهان، دندان، پوست و مو، اختلال طیف اوتیسم ارزیابی می شوند.

پروین قربانیان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز در این مراسم گفت: پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان آماده پذیرش نوآموزان است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزندشان امسال به کلاس اول می‌رود، باید با مراجعه به دبستان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام نوآموز و دریافت کد رهگیری اقدام نموده و در موعد مقرر با در دست داشتن شناسنامه نوآموز، کارت واکسیناسیون و مبلغ 140 هزار ریال به پایگاه های طرح سنجش مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است نوآموزان پس از انجام ارزیابی ها در پایگاه های سنجش جهت انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه به نوآموزان، کارت سلامت برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی داده می‌شود گفت: هدف از اجرای طرح سنجش آگاهی یافتن والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله به موقع، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند است.

لازم به ذکر است سال گذشته 27 هزار و 680 نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =