ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی به پشت پرده فضاسازی رسانه‌ای علیه کارخانه ارج اشاره کرد و گفت: این کارخانه براساس چند اولویت و شرایط مهم، واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی که متولی فروش کارخانه ارج است به تشریح چگونگی واگذاری آن و پشت پرده فضاسازی رسانه‌‌ای این روزها علیه این کارخانه پرداخت.

سیدمصطفی عمادی در ابتدا با بیان اینکه همه متقاضیان خرید کارخانه ارج از بخش خصوصی هستند، گفت: هدف بانک ملی در دوسال اخیر خروج از بنگاهداری است.

وی ادامه داد: در واقع سهام بانک ملی در ارج، به سپرده‌گذاران این بانک تعلق دارد و تلاش ما این است که این واحد تولیدی به قیمت کارشناسی شده کارشناسان رسمی دادگستری و با شرایط، به متقاضیان واگذار شود.

وی تاکید کرد: صیانت از اندوخته های مردم، وظایف همه نهادهای دولتی است بنابراین نباید در جریان فضاسازی برخی رسانه‌ها، با سرمایه مردم بازی کنیم.

عمادی به مصاحبه شب گذشته محمد طحانپور رئیس اتحادیه لوازم خانگی با یکی برنامه های خبری تلویزیونی درباره وضعیت کارخانه ارج اشاره کرد و گفت: «طحانپور گفت که در میان متقضایان خریدار ارج، تعدای از برندهای خارجی نیز قرار دارند؛ چنین موضوعی صحت دارد؛ وی در حالی این مطلب را بیان کرده که اطلاعات متقاضیان هنوز اعلام رسمی نشده است.»

وی توضیح داد: در حالی سه برند خارجی تولیدکننده لوازم خانگی از کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه متقاضی خرید کارخانه ارج هستند که تاکنون اسامی آنها را اعلام نکرده‌ایم اما آقای طحانپور در مصاحبه شب گذشته به این مساله اشاره کرد؛ پرسش اینجاست که وی این اطلاعات را از کجا آورده است؟

مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی ادامه داد: آقای طحانپور در سخنان خود به این اشاره کرد که «اگر آقایان ارج را به برندهای خارجی بفروشند، آن را از وضعیت کنونی خارج کرده و به قولی از این رو به آن رو می کنند.»

به گفته وی، برخی از متقاضیان ایرانی که برای خرید مراجعه کرده‌اند یک جوینت ونچر خارجی نیز به همراه خود دارند.

عمادی تصریح کرد: این خریداران به دنبال آن هستند تا بعد از خریداری ارج، با سرمایه‌گذاران خارجی از برندهای معتبر لوازم خانگی از کشورهای ایتالیا، آلمان، کره جنوبی و ترکیه مشارکت کرده و تولیدات خود را به بازار عرضه کنند؛ در آن صورت، برندی به نام «ارج» وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در عین حال برخی از متقاضیان نیز اعلام کرده‌اند در صورت خریداری ارج، با سرمایه‌گذاری مشترک خارجی، تولیدات لوازم خانگی با کیفیت با برند «ارج» روانه بازار خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی افزود: این واحد تولیدی که دارای 13هکتار زمین صنعتی در فاصله پنج کیلومتری تهران است، بهترین و ایده‌آل‌ترین فضا و مکان را برای فعالیت تولیدی دارد.

عمادی در ادامه به اولویت‌های فروش این واحد تولیدی به متقاضیان خرید اشاره کرد و گفت: نخستین اولویت ما این است که این کارخانه به ماهیت قبلی خود در تولید لوازم خانگی برگردد و رونق یابد.

وی افزود: دومین اولویت فروش آن است که قیمت براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و به نرخ روز باشد زیرا به جز بانک، مردم نیز سهامدار آن هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی خاطرنشان ساخت: اگر به جز این دو اولویت مهم، به دنبال واگذاری به بخش خصوصی بودیم، تاکنون ارج فروخته شده بود. زیرا افرادی حاضرند به صورت نقد آن را خریده و به نمایشگاه‌های اجناس مختلف از برندهای خارجی تبدیل کنند.

وی در عین حال ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر فروش دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه ارج، تصریح کرد که همه کارخانه با مجموعه ماشین آلات به مشتری فروخته می شود.

عمادی افزود: هرچند هدف نهایی ما خروج بانک از بنگاهداری است اما به دنبال آن هستیم تا «ارج» بار دیگر به تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی با کیفیت تبدیل و باعث ایجاد اشتغال و رونق این صنعت شود.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza GB ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    8 0
    خیلی از کارخونه ها رو این جوری صاحب شدند / می خواستن ماشین سازی تبریز هم تصرف کنن که دولت جلوشونو گرقت
  • محسن IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    جناب آقای عمادی راست میگویندوروش وشروط واهداف خوبی رابرای گرداندن ارج بعدازفروش ترسیم کرده اند ولیکن بایدحتماوحتماوحتما بعدازاینکه تمام این اهداف محقق شدارج رابه اسم خریدارکنندوازتجربه بسیارناگوار فروش کارخانه لاستیک سازی کیان تایربه بخش خصوصی عبرت کسب کنند.
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    معلوم شد ما شم اقتصادی نداریم