ایرنا نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه(به وقت محلی) گفت حادثه تیراندازی در اورلاندو که 50 کشته بر جا گذاشت، نتیجه دیگری از سهولت دسترسی به سلاح در آمریکا است که باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش شبکه خبری «سی اِن اِن» ، اوباما در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: حادثه امروز (بامداد یکشنبه) که مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا بود، نشانه دیگری از سهولت دسترسی به سلاح است.
وی با بیان اینکه باید تصمیم بگیریم که در این خصوص چه می خواهیم انجام دهیم، در کنایه ای به کنگره آمریکا، افزود: البته دست روی دست گذاشتن و کاری انجام ندادن هم برای خودش تصمیمی است!
در حالی که برخی رسانه های آمریکا مدعی ارتباط فرد مظنون در تیراندازی شنبه شب اورلاندو با گروه داعش شده اند، رئیس جمهوری آمریکا گفت: هنوز انگیزه قاتل و ارتباط احتمالی او با گروههای تروریستی مشخص نیست. در مراحل اولیه تحقیقات هستیم اما اینقدر می دانیم که بگوییم این اقدامی تروریستی بود.
اوباما با بیان اینکه با مدیر «اف.بی.آی» و مشاوران امنیت ملی جلسه داشته است، افزود: دستور دادم که از تمام منابع دولت فدرال در این تحقیقات استفاده شود.
وی افزود: هنوز به قضاوت قطعی درباره انگیزه های قاتل نرسیده ام اما اف بی آی به درستی در این قضیه به عنوان یک اقدام تروریستی تحقیق می کند.
اوباما گفت: ما باید مشخص کنیم که آیا فرد قاتل ارتباطی با گروههای تروریستی داشته یا نه اما آنچه آشکار است این فرد سرشار از نفرت بوده است.
وی با بیان اینکه حمله به هر آمریکایی صرفنظر از نژاد ، قومیت ، دین یا گرایش جنسی او ، حمله به همه آمریکایی ها است، افزود: ما در برابر هراس تسلیم نمی شویم و به عنوان آمریکایی متحد باقی خواهیم ماند.
در تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس گرایان شهر اورلاندو ایالت فلوریدا 50 نفر کشته و 53 نفر زخمی شدند.
حمله در اورلاندو حدود ساعت دو بامداد روز یکشنبه به وقت محلی در یک باشگاه شبانه که بیشتر محل آمد و شد همجنسگراها بوده، روی داده است.
رسانه های آمریکایی فرد مهاجم را «عمر متین» افغان تبار و شهروند آمریکا معرفی کرده اند و همچنین برخی رسانه ها مدعی شده اند که این فرد با داعش در ارتباط بوده است.
در حالی که جامعه آمریکا به دلیل تبعیض ها و نابرابری ها شاهد رشد ناامنی و خشونت است ، تهدید داعش به بهانه ای برای فرافکنی تروریسم و خشونت بومی آمریکا و دمیدن در تنور اسلام هراسی تبدیل شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =