۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

ایسنا نوشت: رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل و معاونین و پیمانکاران و مشاوران مترو از نیمه شمالی خط ۶ مترو تهران بازدید کردند.

در ادامه بازدیدها و جلسات كارگاهی منظم مدیران عالی شهری از پروژه های در دست احداث مترو تهران و حومه، سید جعفر تشكری هاشمی، معاون شهردار تهران از نیمه شمالی خط ٦ مترو بازدید كرد و در حاشیه این بازدید گفت: فاز اول خط ۶ به طول ۳۱ كیلومتر و فاز دوم آن ۴ كیلومتر است كه درمجموع ۳۵ كیلومتر می شود. در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد و ایستگاه ابتدایی آن از دولت آباد شروع شده و به سولقان ختم می شود .

وی با بیان اینكه خط ۶ مترو تهران با ۲۷ ایستگاه ساخته می شود، تصریح كرد: در مرحله نخست ۸.۵ كیلومتر از دولت آباد تا میدان شهدا با ۶ ایستگاه به بهره برداری می رسد .

تشكری هاشمی با اشاره به اینكه این خط به طور كامل با ۲۷ ایستگاه در نیمه نخست سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید، تاكید كرد: خط ۶ مترو در مجموع دوبار با خط ۷ و یكبار نیز با خطوط ۲، ۴، ۱ و ۳ مترو تلاقی خواهد داشت.

معاون شهردار تهران یادآور شد: اكنون ۶۸۵۰ پرسنل فعال در ۷۵ كارگاه این خط فعالیت دارند. این در حالیست كه میزان حفاری تمام مقطع تونل در هفته گذشته ۸۸۷ متر بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه با بهره برداری از خط ٦ و ٧ و خط مترو فرودگاه امام (ره) حدود ١٠٠ كیلومتر مترو در سال ٩٦ به خطوط مترو اضافه می شود، گفت : برآورد شده با بهره برداری از هر خط بالغ بر یك میلیون جابه جایی روزانه افزایش خواهیم داشت.

توسعه مترو تهران اولویت است

وی با اشاره به اینكه درشرایطی که وضعیت اقتصادی كشور مناسب نیست، مترو تهران به عنوان نخستین اولویت پروژه های شهری در دست اجراست، ادامه داد: گرچه امیدواریم با توجه به اینكه مترو تاثیرگذارترین مد حمل ونقل عمومی در كاهش ترافیك و آلودگی هواست، سخنان دولت در حمایت از این مد حمل ونقل عمومی رنگ عمل بگیرد .

وی با اشاره به اینكه ساخت هر كیلومتر مترو شامل ایستگاه، تونل و ناوگان ٢٢٠ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: خط ٦ مترو بالغ بر ٦٨٠٠ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته تشكری هاشمی مطابق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده ٥٠درصد هزینه های حمل و نقل عمومی از سوی دولت و ٥٠ درصد نیز از سوی شهرداری ها تامین شود. این در حالیست كه طی سنوات گذشته (دولت دهم و دولت یازدهم) سهم ٥٠ درصدی دولت هیچگاه محقق نشده همچنین كه رقم اندكی هم كه در بودجه سالانه مصوب می شود نیز طی سال های اخیر هیچ گاه بطور كامل پرداخت نشده است.

 وی با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: مقرر بود از محل درآمدهای ناشی از یارانه ها به بخش حمل ونقل كمك شود كه این مهم هم نه در دولت فعلی و نه در دولت قبلی رنگ اجرا به خود نگرفته است.

معاون شهرداری تهران تاكید كرد: دوستان در دولت به جای فرافكنی جبران مافات كنند و یا اگر مشكل در پرداخت دارند واضح و مشخص برای مردم بازگو كنند.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد در یكسال پیش روی دولت ، تعهدات در بخش حمل ونقل عمومی محقق شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    14 0
    سرفاصله قطار خط ۳لطفاً
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 1
    آخه بودجه را به نام مترو ميگيرند خرج اهداف جناحشون ميكنن. ندند بشون بهتره
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 0
    سه ساله مینویسم کوچه ما جوی وجدول نداره خبر انلاین اصلا اجازه نمایش نمیدهد مرزداران اریافر کوچه نیلوفر شهرداری منطقه 2