دختر رییس جمهور ترور شده امریکا، جان‌اف‌کندی، بعد از 50 سال قصد دارد مصاحبه‌های مادرش در خصوص خاطرات و مبارزات و جریان ترور کندی را در قالب کتابی منتشر کند.

به گزارش خبرآنلاین، نیمه های اول سال 1964 چند ماه بعد از کشته شدن جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا، «ژاکلین کندی» همسر وی هفت مصاحبه مشهور انجام داد که مصاحبه کنندگان آن معمولاً مورخان و دوستان خانوادگی ریاست جمهوری بودند که از جمله آنها می توان به آرتور شلسینجر اشاره کرد.

در این مصاحبه ها که در محل خانه شخصی کندی واقع در شهر واشنگتن برگزار شده بود وی درباره ازدواج و دوران زندگی با رئیس جهور آمریکا و مبارزات انتخاباتی وی صحبت کرد ولی از آن زمان هیچ کس از محتوای این مصاحبه ها مطلع نشد.

این مصاحبه ها به عنوان اولین اسناد و مدارک شفاهی در کتابخانه جان اف کندی با درخواست همسر رئیس جمهور به صورت مهر و موم شده محفوظ باقی ماند ولی بعد از مرگ ژاکلین کندی در سال 1994 با تصمیم پسرش جان کندی در سال 1999 این نوارها در اختیار «کارولین کندی» دختر رئیس جمهور ترور شده آمریکا قرار گرفت و حالا بعد از 50 سال از مرگ پدر وی تصمیم گرفته این نوارها را در کتابی منتشر کند.

بنابراین گزارش، در قراردادی بین انتشارات هیپریون و دختر رئیس جمهور اسبق آمریکا، نوارهای مصاحبه که به 6 ساعت و نیم می رسد قرار است سپتامبر سال 2011 تحت کتابی منتشر شود و به گفته یکی از مقامات نزدیک به این انتشارات که خواست نامش فاش نشود نظرات و خاطرات ژاکلین کندی نیز منتشر خواهد شد که هرگز خاطرات خود در زمان حیاتش را به روی کاغذ نیاورد. 

کارولین کندی قرار است مقدمه و پیش گفتاری بر کتاب مصاحبه های مادرش بنویسد که بر اساس آخرین اطلاعات از انتشارات هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است و یکی از مورخان معاصر آمریکا که نامش هنوز فاش نشده است تفسیرهای تاریخی خود درباره این موضوع را به حاشیه کتاب اضافه خواهد کرد.

شلسینجر یکی از مصاحبه کنندگان با همسر رئیس جمهور که دو بار موفق شد جایزه پولیتزر را دریافت کند در سال 2007 درگذشت. پیش از این کارولین کندی کتابهای متعددی با همکاری انتشارات هیپریون از جمله مجموعه شعرهای مادرش را چاپ کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =