همشهری آنلاین نوشت: شرکت‌های اینتل، بی ام و و موبیل‌آی برای تولید خودروهای خودکار و روباتیک با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند.

اين سه شركت براي ساخت سيستم‌هاي با يكديگر همكاري خواهند‌كرد كه مي‌توانند به خودروها قابليت مكان‌يابي خودكار دهند،‌بدون اينكه به حضور راننده نيازي باشد.

اين خودروها از از قابليت راندن ايمن در جاده‌ها و خيابان‌هاي اصلي و خيابان‌هاي شلوغ شهري برخوردار خواهند بود. شركت بي‌ام‌و مي‌گويد اميدوار است اين همكاري سرانجام به توليد خودروهاي روباتيك تا پايان سال 2021 منجر شود. خبر اين همكاري درست روزي منتشر شد كه مقامات آمريكايي برنامه تحقيقات براي كشف دليل تصادف مرگبار يك دستگاه خودروي برقي تسلا مدل S را آغاز كردند زيرا براين باورند فناوري راننده خودكار ممكن است در مرگ راننده اين خودرو دست داشته‌باشد.

راننده 40 ساله اين خودروي تسلا در ماه مي پس از برخورد با يك كاميون در فلوريدا جان خود را از دست داد. شركت تسلا مي‌گويد ظاهرا خودروي مورد نظر نتوانسته ميان بخش سفيد‌رنگ كاميون و خط درخشان افق تفاوت قائل شود و در نتيجه اين تصادف فاجعه‌بار رخ داده‌است.

شركت بي‌ام‌و مي‌گويد به همراه دو شركت ديگر سيستم رايانه و حسگري را توليد خوهند كرد كه به تدريج نقش انسان در راندن خودروها را حذف خواهند كرد. در نهايت قرار است خودروهايي كاملا خودكار توليد شوند كه كاملا خودكار و بدون نياز به حضور انسان هديت مي‌شوند. در اين صورت حركت گروهي ايمن خودروهايي كاملا خودكار در كنار يكديگر امكان‌پذير خواهد بود و به اين شكل امكان خلق سرويس‌هاي نوين حمل‌و‌نقلي و سرويس‌هاي حمل كالا به مناطق دورافتاده با كمك خودروهاي روباتيك به وجود خواهد‌آمد.

اين سه شركت در بيانيه‌اي اعلام كردند اطمينان دارند كه فناوري‌هاي راننده خودكار سفرها را ايمن‌تر و ساده‌تر خواهد‌ساخت. در ابتداي اين پروژه تمركز اصلي بر ساخت نمونه اوليه از سيستم هدايت كاملا خودكاري خواهد بود كه به گفته بي‌ام‌و تا پايان امسال به نمايش درخواهد آمد.

خودروهاي خودكاري كه محصول اين همكاري خواهند بود،‌ خودروهايي برقي به نام iNext خواهند بود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =