توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید است

استاندار مازندران در دیدار با رجب صفراف نماینده اتاق بازرگانی روسیه ، مدیرمرکز مطالعات ایران در مسکو و مدیرمسوول فصلنامه بیزینس ایران چاپ روسیه (business-iran) و اعضای سرپرستی نشریه گفت : توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید است .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،ربيع فلاج جلودار تاكيد كرد : مازندران داراي مزيتهاي گسترده در حوزه كشاورزي و گردشگري است و ضرورت دارد اين ظرفيت ها و قابليتها به خوبي معرفي گردد .
مقام عالي دولت در استان تاكيد كرد : مازندران بزرگترين توليد كننده مرغ كشور است و امروز توليد مرغ با رعايت استانداردها صورت مي گيرد و بازار بزرگ روسيه مي تواند از فراوردهاي گوشتي مناسب مازندران استفاده نمايد .
وي خواستار تدوين و اجرايي شدن قواعد و اصول توسعه صادرات بين مازندران و روسيه شد و گفت : توسعه روابط تجاري و اقتصادي با همسايگان اولويت اول ماست و در اين راستا توسعه تجارت با روسيه براي ما بسيار مهم است .
استاندار مازندران تصريح نمود : در گذشته عزم جدي براي توسعه صادرات وجود نداشته است ولي امروز توسعه همكاريهاي اقتصادي و تجاري ايران و روسيه از برنامه هاي جدي دولت و استانداري مازندران است .
وي ادامه داد : الحمدلله روابط خوب و گسترده اي بين ايران و روسيه وجود دارد و در سفرم به آستراخان به اين نتيجه رسيده ام كه بايد توسعه روابط دو طرف در حوزه اقتصادي به طور جدي دنبال شود .
فلاح افزود : با روابط خوبی که در سطوح عالی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد، این موقعیت را در اختیار مازندران به عنوان پل ارتباطی برای گسترش مبادلات تجاری قرار می دهد.
وی افزود : در حال حاضر مازندران با آستاراخان روسیه ارتباط اقتصادی و فرهنگی خوبی دارد و چنین ارتباطاتی می تواند با سایر استان های روسیه نیز اجرایی شود.
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران گفت : سختگیری هایی که روسیه برای صدور مجوز ورود کالاهای ایرانی دارد ، باعث شده تا تجار ما نتوانند ورود موفقی به بازارهای آن کشور داشته باشند.
فلاح افزود : در ماههای اخیر با گفت و گوهای دو جانبه در سطح مسئولان عالی رتبه ایران و روسیه ، برخی از مشکلات صدور مجوز برای صادرات کالای ایرانی برداشته شده است ولی لازم است برای گسترش مبادلات و رسیدن به سطح مطلوب ، تلاش های بیشتری صورت گیرد.
استاندار مازندران گفت : رفع همین مقدار محدودیت ها برای صادرات از جمله ایجاد کریدور سبز گمرکی مازندران سبب شده است تا به عنوان تنها استان کشور مجوز صادرات لبنیات را به روسیه دریافت کنيم.
وی به ظرفیت های حمل و نقلی مازندران برای انتقال و ترانزیت کالا از روسیه به سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون این ظرفیت در بندرامیرآباد در حاشیه خزر وجود دارد که بتوانیم کار حمل کالا را به کشور روسیه داشته باشیم و آمادگی جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه را نیز با روسیه داریم.
در اين نشست صفراف نماینده اتاق بازرگانی روسیه ، مدیرمرکز مطالعات ایران در مسکو و مدیرمسوول فصلنامه بیزینس ایران، نقش مازندران را در برقراري ارتباط با كشورهاي CIS ستود و گفت : مازندران مي تواند هاب اقتصادي منطقه باشد .
وي افزود : روسيه سالانه 3 ميليارد دلار خريد گل و گياه دارد و سهم مازندران در اين بخش بسيار ناچيز است .
صفروف تاكيد كرد : اگر ظرفيت هاي مازندران به خوبي معرفي شود مي تواند به جايگاه ارزشمند و مهم خود در عرصه تجاري و اقتصادي دست يابد.
وي تصريح نمود : خداوند به مازندران ظرفيت هاي بزرگي داده است و بايد از اين ظرفيتها به خوبي استفاده شود .
وي همچنين از اختصاص 5 ميليارد دلار وام ويژه براي توسعه صادرات ايران به روسيه خبر داد و ابراز اميدواري نمود تا زمينه گسترش همكاريهاي تجاري و اقتصادي دو طرف فراهم گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =