۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
اسکان گردشگران در مدارس از 15 تیر

روزنامه همشهری زنجان نوشت: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، پیک سفرهای تابستان به اقصی نقاط کشور آغاز می‌شود و اداره‌های مختلفی درگیر این سفرها خواهند بود. آموزش و پرورش یکی از این اداره‌ها است که نقش اساسی در جذب و اسکان گردشگران دارد. این اداره مدتی است که با پایان یافتن امتحانات خرداد، رخت آموزش را از تن بیرون کرده و خود را برای پذیرایی از میهمان آماده می‌کند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این‌که رزرو اینترنتی اسکان از 10 تیر آغاز شده و در 15 تیر نیز پذیرش در مدارس استان زنجان آغاز می‌شود، می‌گوید: طبق روال سال گذشته 14 پایگاه اطلاع‌رسانی برای راهنمایی مسافران در نظر گرفته شده است.
«یعقوبعلی عبادی» از حذف کلاس‌های گروه «ج» خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به وجود 3کلاس با عناوین ویژه، الف و ب و ج با توجه به هزینه‌ای که گردشگران به خواست خود صرف می‌کنند در یکی از این گروه‌ها جا می‌گیرند، اما امسال گروه «ج »حذف شده است. با حذف شدن این گروه از تعداد کلاس‌های میزبان نیز کاهش یافته است. سال گذشته 82 مدرسه با 806 کلاس برای اسکان مسافران مهیا بود اما امسال با حذف گروه ج،76 مدرسه با 706 کلاس خود را آماده پذیرایی از میهمانان می‌کنند. کلاس‌های گروه ج برای ارائه خدمات بهتر برای مسافران حذف شده است.
وی در خصوص محل اسکان در مدارس مورد نظر نیز اظهار می‌کند: با توجه به این‌که احتمال مراجعه برخی از مسافرانی که طی سال‌های گذشته نیز در زنجان اسکان داشتند، وجود دارد بنابراین سعی شده است که در طرح اسکان، مدارس جابه جایی نداشته باشند. همینطور در این طرح مدارس نوساز در اولویت قرار دارند. مدارس موجود در کنار مراکز خرید شهر نیز یکی از شرایط انتخاب این مدارس برای اسکان هستند.

محدودیت مکان نداریم
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش از آمادگی 250 تن از عوامل اجرایی آموزش و پرورش به صورت 24 ساعته خبر می‌دهد و اضافه می‌‌کند: با این‌که مطالعه وضعیت مراجعان سال‌های گذشته در کل کشور نشان از این دارد که ظرفیت در نظر گرفته به صورت صد درصد پر نمی‌شود اما با این حال 4 مدرسه دیگر نیزدر مواقع بحران برای پذیرش در نظر گرفته شده است. عبادی با بیان این‌که در برخی از مواقع مثل بارندگی و وضعیت جوی نامناسب به افراد غیر فرهنگی نیز در مدارس اسکان داده می‌شود، ادامه می‌دهد: به افراد فرهنگی برای اسکان در مدارس تخفیف‌های بالایی تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که اولویت نخست اسکان با فرهنگیان است، توضیح می‌دهد: در خصوص اسکان مسافران باید به سایر مراکز اقامتی استان مانند وجود هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نیز توجه کرد. چرا که در صورت اسکان تمامی اقشار مردم در مدارس این مراکز تعطیل می‌شود. اما با این حال آمادگی این را داریم که با مجوز ستاد اجرایی به سایر کارمندان دولت نیز اسکان دهیم.

ارزیابی پایگاه‌ها
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش به ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار و به دبیری میراث فرهنگی استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در این ستاد در مورد نحوه استقرار و اسکان و نیز تخفیف‌هایی که قرار است برای مسافران اعمال شود بحث می‌شود. ارزیابی اسکان‌ها نیز از طریق اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. سال گذشته نتایج ارزیابی انجام شده نشان از رضایتمندی 95 درصدی مسافران از اسکان در زنجان داشت. وضعیت پایگاه اسکان مانند محل استقرار پایگاه اسکان، روند پذیرش، میزان وجه پرداختی بایت اسکان، میزان پاسخگویی و نحوه برخورد عوامل اجرایی و وضعیت پایگاها از نظر اطلاع‌رسانی و نحوه هدایت مهمانان به محل اسکان از طریق نصب بنر و پلاکارد از مواردی بود که مردم رضایتمندی خود را از آن اعلام کردند.
عبادی با بیان این‌که مسافران در خصوص با وضعیت محل اسکان نیز نظرات خود را به ما اعلام می‌کنند، می‌افزاید: نحوه پذیرش و برخورد سرایدار، وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام در آموزشگاه، رعایت آرامش توسط ساکنان، کیفیت گرمایش، سرمایش، روشنایی و کافی بودن فضا و ساختمان از دیگر مواردی هستند که مسافران در آخرین روز ترک محل در زمینه این موارد نظر خود را اعلام می‌کنند.
وی می‌گوید: طی سال گذشته مدارس مورد اسکان استان میزبان 10 هزار و 330 خانواده، از نظر فردی 51 هزار و 650 نفر و در مجموع 77 هزار و 477نفر ساعت در مدارس منتخب استان اسکان داشته‌اند.

آغاز بازدیدها
رئیس کمیته امور رفاهی و اسکان ستاد اجرایی خدمات استان از تهیه 1000 نسخه بروشور که حاوی مراکز دیدنی و صنایع دستی استان است، خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: در حال حاضر بازدید دوره‌ای نیز از تمامی مراکز اقامتی و رفاهی درون شهری و برون شهری استان در دستور کار قرار دارد و این مراکز از نظر ارائه کیفیت خدمات، بهداشت و قیمت‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد. «کامیار اسکندریون» ادامه می‌دهد: طبق همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی استان داریم، قرار شده تا مرکز بهداشت، به ضد عفونی مدارسی که برای اسکان مسافران انتخاب شده‌اند، اقدام کند. وی با بیان این‌که 14 پایگاه برای اطلاع‌رسانی در استان فعال خواهد بود، می‌گوید: مرکزیت این پایگاه در هنرستان شهید مطهری واقع در خیابان خرمشهر که در ابتدای ورودی به مرکز شهر است، قرار دارد. امسال706 کلاس برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است که 300 کلاس آن در ناحیه یک و 2 شهر زنجان قرار دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =