تسنیم نوشت: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه حجاب و عفاف در گام نخست باید در بطن خانواده رخ دهد گفت: دومین نمایشگاه تخصصی حجاب وعفاف در ۵۴ غرفه در شهرستان بیرجند از ۲۱ تیرماه برپا می‌شود.

مژگان شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف با همکاری دستگاه‌های مختلف در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص به زنان در جامعه نبوده و مردان را هم شامل می‌شود افزود: 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف است و در این راستا امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف در نظر گرفته شده و مقوله حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی اجتماعی است و اعتقاد داریم باید از باورها و از تبلیغ به تعمیق برسیم.

شریفی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی طرح مشاوران مدارس در رابطه با تبلیغ جاذبه‌ها و دافعه‌ها و فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف را در جامعه دیده و در زمینه حجاب و ظرایف تک تک دستگاه‌های فرهنگی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف در گام نخست در نهاد خانواده اتفاق می‌افتد اظهار داشت: این مقوله باید از خانواده به جامعه گسترش یابد و در خراسان جنوبی اعتقادات مردم خوب است و مشکلی جدی در این راستا نداریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: حجاب امری فطری بوده و مایه تشخیص و ارزش گذاری یک زن مسلمان است که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود در زمینه حجاب داشته و خود به عنوان الگویی مناسب برای دختران و پسران خود باشند.

شریفی افزود: سال گذشته عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب توسط نهاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ارزیابی شد که بیشتر دستگاه‌ها عملکرد مناسبی داشتند.

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه عفاف و حجاب در 54 غرفه با همکاری ادارت و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برپا می‌شود اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری ادارات، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای ترویج توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده، تعمیق باورهای دینی و اسلامی، ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای عفاف و حجاب، تحکیم متعالی بنیان خانواده، جایگاه زن مسلمان، استفاده و خلق آثار عفاف و حجاب از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه انواع ملزومات عفاف و حجاب به همراه برنامه‌های فرهنگی، مشاوره‌های اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی با رویکرد استحکام بنیاد خانواده اجرا می‌شود.

شریفی افزود: دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف از تاریخ 21 تا 25 تیرماه از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند واقع در خیابان آیت‌الله غفاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =