ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا رسما تایید کرد که برنی سندرز رقیب او فردا (سه شنبه) در یک گرد همایی در ایالت نیوهمشایر رسما حمایت خود از او را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ با گذشت یک ماه از آخرین گرد همایی مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون روز دوشنبه تایید کرد که برنی سندرز رقیب او فردا سه شنبه در یک گرد همایی درایالت نیوهمپشایر این کشور رسما حمایت خود را از وی اعلام خواهد کرد.
نیوهمپشایر به عنوان یکی از حساس ترین و سرنوشت ساز ترین ایالت های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نخستین ایالتی است که رقابت های مقدماتی نامزد های آمریکایی در آن آغاز می شود و همان ایالتی است که برنی سندرز با اختلاف فاحشی بر رقیب خود کلنیتون پیروز شد.
به گفته ناظران سیاسی سندرز در یک ماه گذشته در حال مذاکره بر سر اختلافات خود با کلینتون بر سر موضوعاتی از قبیل تحصیلات عالی در آمریکا، افزایش حداقل دستمزدها، و نحوه برخورد با نظام مالی آمریکا و سلطه وال استریت بر این نظام مالی بوده و معتقدند که در نشست های اخیر رهبران حزب دموکرات در ایالت فلوریدا توافق هایی بر سر برخی از این سیاست ها صورت گرفته و متن این توافق ها به امضای طرفین رسیده است.
سندرز که هنوز نه رسما کناره گیری از رقابت های انتخاباتی و نه حمایت صریح خود از کلنیتون را اعلام نکرده در گفتگوی روز شنبه خود با خبرنگاران فقط گفته است که ستاد های انتخاباتی طرفین در زمینه برخی اختلاف نظر ها به توافق ها و هماهنگی هایی دست پیدا کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =