استاندار همدان گفت: صادرات و توجه به بازارهای بین المللی، ناجی واحدهای تولیدی برای بازاریابی و فروش محصولات است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار این استان که در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: برای افزایش صادرات از گمرک استان همدان باید همه تلاش ها به کار گرفته شود چرا که می خواهیم تمام صادرات استان به صورت صد درصد از گمرک استان همدان انجام شود و نباید بهانه به دست صادر کنندگان داد.

وی خاطرنشان کرد: البته بدون در نظر گرفتن استانداردها نباید اجازه صادرات به محصولات داده شود چون در کشور مقصد با چنین محصولاتی برخورد شده و می تواند بازار را از دست ما بگیرد.

نیکبخت، با بیان اینکه صادرات کالا از گمرک استان باید به گونه ای انجام شود که انصراف و معطلی وجود نداشته باشد افزود: پذیرفتنی نیست که 80 درصد صادرات استان از گمرک سایر استان ها انجام شود.

وی تصریح کرد: گمرک استان همدان هم اکنون تمام شرایط یک گمرک مطلوب را داشته و برای توسعه فعالیت آن باید صادر کنندگان استان شناسایی و همه مشوق های در نظر گرفته شده توسط دولت به این افراد ارائه شود.

استاندار با بیان اینکه دولت در توسعه فعالیت های اقتصادی ارزش زیادی برای صادرات قائل است یادآور شد: استان همدان در کشاورزی ، صنایع دستی و پاره ای محصولات صنعتی در صادرات حرف برای گفتن دارد.

مدیر بلندپایه همدان صادرات را از مولفه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگر واحد تولیدی فعال شده یا واحد جدیدی ایجاد می شود باید بازاری برای فروش محصول خود داشته باشد در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده در گمرک همدان باید بهترین باشد تا بتوان از این طریق عدد صادرات استان را به رقم بارزی رساند و دیگر صادر کنندگان تمایل به استفاده از گمرک سایر استان ها نداشته باشند.

نیکبخت افزود: بانک توسعه صادرات هنوز عنوان خود به عنوان پدر مالی صادرات را در همدان نشان نداده است و هر بانک، اداره مالیاتی، تامین اجتماعی و یا گمرکی که خود را متولی صادرات نبینند و همراه صادر کننده نباشند در استان همدان جایی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: در قانون آمده است که صادرات معاف از مالیات است پس دیگر نباید از صادر کننده گله ای در این باره دیده شود، البته صادر کننده باید مطالبات دولت را پرداخت کند اما اگر در استان در بخشی در حق صادر کننده اجحاف شد بگویید تا برخورد کنم.

نیکبخت افزود: آمار صادرات در پایان سال برای ما بسیار مهم است پس باید این صادرات افزایش پیدا کند چرا که اگر صادر کننده های ما راضی باشند همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت پس نباید در برابر فعالیت این افراد بهانه تراشی شود.

وی اضافه کرد: 40 میلیون دلار صادرات برای سه ماهه بخش کشاورزی استان بسیار کم است و این نشان می دهد که ما با دغدغه وارد حوزه صادرات نشده ایم و صادرات را یک کار عادی دیده ایم.

استاندار همدان افزود: پس از برجام ارتباط بانک توسعه صادرات با 45 بانک خارجی باز شده است پس باید از این فرصت بهره لازم را برد.

وی اضافه کرد: برای فاصله گرفتن از فروش نفت و اجتناب از استفاده از نفت برای مسائل جاری باید به صادرات پناه ببریم و شکی نیست که برای تحقق این هدف باید صادرات باید تقویت شود و برای عملی شدن آن باید تمام دغدغه خود را روی صادرات معطوف کنیم.

این مقام ارشد استان با بیان اینکه جشن لالجین مرداد ماه برگزار خواهد شد عنوان کرد: محصولات چینی موجود در شهر لالجین باید جای خود را به محصولات تولید داخل بدهد و از این پس فروش محصولات چینی در کنار تولیدات این شهر ممنوع خواهد بود و در صورت تمایل فروشنده ها می توانند این محصولات خارجی را در مغازه های جداگانه از محصولات تولید داخل به فروش برسانند.

وی در آخر تاکید کرد: نباید فرصت جهانی شدن لالجین را با چنین اقداماتی از بین برد چرا که این شهر از این پس مدام مورد نظارت داوران بین المللی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است از ابتدای سالجاری تاکنون 145.776 میلیون دلار کالا از همدان صادرشده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =