10تیتر داغ دنیای آی‌تی از نامه سرگشاده 140مدیر سیلیکون ولی علیه ترامپ تا راز موفقیت بازی پوکمون گو

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه 26 تیر ماه 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - نزدیک به 140 مدیر ارشد آی تی در سیلیکون ولی آمریکا با نوشتن نامه سرگشاده‌ای، دونالد ترامپ را «فاجعه و مصیبتی علیه ابداع و اختراع» خواندند.

شماره 2 - نتفلیکس با کسب 54 نامزد برای جایزه اسکار تلویزیونی- جایزه‌امی - رکورد شکست و از رقبا جلو افتاد.

شماره 3- الان ماسک مدیر اجرایی تسلا موتورز می‌گوید اتومبیل مدل ایکسی که در پنسیلوانیا تصادف کرد، روی حالت خودران نبوده است! وی از نرم‌افزار نصب‌شده روی ماشین‌های خود حمایت فنی کرد.

شماره 4 - کمپانی Atlasian کمپانی‌هاست سایت موسوم به StatusPage را به مبلغ 5.7 میلیارد دلار خرید.

شماره 5 - دادگاهی در آمریکا علیه حکومت این کشور و به نفع مایکروسافت رأی صادر کرد. در این رأی آمده است حکومت نمی‌تواند مایکروسافت را مجبور کند تا اطلاعات ایمیل کاربران خارج از امریکا و روی سرورهای خارجی را به نهادهای دولتی بدهد. پیش‌تر رأی به ضرر مایکروسافت صادرشده بود اما این غول نرم‌افزاری تقاضای استیناف داده بود که مورد موافقت قرار گرفت و دادگاه سرانجام به نفع مایکروسافت رأی صادر کرد.

شماره 6- پیتر تیل / Peter Theil سرمایه‌گذار معروف در بخش آی تی اعلام کرد هفته آینده درباره دلایل حمایت از دونالد ترامپ را خواهد گفت. موج انتقادات علیه وی سرازیر شده است.

شماره  7 - اپراتور آمریکایی تی-موبایل به کاربران دسترسی رایگان دیتا می‌دهد تا بازی پوکمون گو را انجام دهند.

شماره  8 - نینتندو نسخه مینی کنسول بازی NES Classic Edition خود را با 30 بازی از قبل نصب‌شده روی آن به قیمت 60 دلار راهی بازار کرد.

شماره 9 - با اقبال عمومی از سرمایه‌گذاری در پیام‌رسان لاین/Line ارزش سهام این کمپانی در بورس 30 درصد افزایش یافت.

شماره 10 - جان هنک، مدیر اجرایی کمپانی بازی‌سازی Niantic و مسئول ساخت بازی پوکمون گو راز موفقت این بازی موبایلی بر اساس واقعیت مجازی را شرح داد و اینکه مردم برای شکار کردن به بیرون از خانه می روند و با چشمی جدید به دنیای اطراف خود می نگرند.  مردم برای ارباب شدن در بازی پوکمون گو و پول دراوردن باید شکار کنند و شکارها در محافل و مکان‌های عمومی وجود دارد و جالب اینجاست که برخی کاربران ضعیف از ترس شکار نشدن به پارتی شبانه نمی‌روند!


(عکس خبر مربوط به جان هنک مدیر اجرایی نیانتیک و مدیر بازی پوکمون گو )
5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =