عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان :  راه نجات کشور صادرات است

در بیستمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان ، راهبرد صادرات محصولات ایرانی ، مورد واکاوی فعالین اقتصادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ؛ عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان« شرایط صادرات در کشور را بسیار پردغدغه » عنوان و بیان کرد: صادرکنندگان کالا باید خواسته های خود را ، به دولتمردان در فضای رسانه ای بدرستی تبیین نمایند .
علیرضا مهربان؛ گفت : ترویج صادرات از ضرورت هایی است که در رویکرد اقتصاد مقاومتی بعنوان مبنا از آن نام برده میشود ، ولی شرایط در عمل به گونه ای است که صادرکنندگان در پیچ خم های سازمان های مرتبط به مشکلات متعددی برخورد می نمایند .
این فعال اقتصادی تصریح کرد : جریان صادرات در کشور باید یک متولی و یک پاسخگو داشته باشد و تا زمانی که ارگانهای مرتبط با صادرات ، همسو و هم نظر نباشند ، شرایط برای صادرکننده بسیار پرمشقت خواهد بود .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان وجود قوانین مغایر در امر صادرات را بسیار گسترده خواند و ادامه داد : متاسفانه نگرش و فرهنگ صادرات در بین سازمانهای ما نهادینه نگردیده و اگر کمی توجه به اوضاع داشته باشیم ، درک خواهیم کرد که تنها راه نجات کشور صادرات است .
وی تصریح کرد : ماهیت صادرات ، ارز آوری و تولید ثروت برای کشور است ، لذا باید توجه و تلاش مضاعف به این رویداد داشته باشیم .
گفتنی است : در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع 62 هزار و 537 تن کالا به ارزش 23 میلیون و 218 هزار و 262 دلار از گمرک سمنان به خارج از کشور صادر شده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =